Tips: Bästa mobbe för att filma på konserter?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Pinballark, 11 okt 2011.

1. Pinballark

Pinballark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag valde denna tråd för min fråga bara för att jag är lite inne på att köpa just en Galaxy SII.

I dagsläget har jag en HTC Legend som fungerar bra, men den är helt värdelös när det gäller bilder o film.
    Ofta filmar jag små snuttar när jag är på konserter o festivaler, men ljudnivån är ju väldigt hög där, och det klarar inte min HTC av.
    Så fort basen kommer igång så dränks allt av en massiv gummlig matta.
    Är det telefonens fel eller är det helt enkelt omöjligt att få bra/hyffsat ljud med en mobbe under dessa förhållanden?
    Kankske man bara ska ha en bit tyg över microfonen (som på fullstora kameror där man har en strumpa över för att filtrera bort ex vindbrus vid utomhusfilmning)
    Det finns ju faktiskt massor med klipp på tuben från konserter, och med tanke på att videokameror är förbjudna där, så antar jag att mycket är filmat med just mobiltelefoner.

Frågan:
    Vet du någon mobil som klarar av att hantera bra/hyffsad ljudhantering vid inspelning på konserter?

Alla svar o tips är välkomna...

/Stefan

2. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tror knappast nån telefon kan hantera de ljudtryck som blir på en livekonsert. Det klarar för övrigt inte så många videokameror heller...
    Jag blev less på distorsion och pumpande komprimerat ljud och köpte en en handhållen porta med videofunktion.
    Bildkvaliteten är inget att skryta med. Det krävs någorlunda bra ljus för att bilden ska bli hyfsad. Däremot ljudet är kanonbra!

Jag lekte med tanken att använda den som extern mic till min videokamera för att få bra kvalla på både ljud o bild.

Här är 2 st alternativ:
    Zoom Q3HD Portabel Video och Ljudinspelare
    Olympus LS-20M

3. yooz1e

yooz1e Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Köp en GoPro HD kamera, som du kan använda som "helmet-cam". Då kan du filma och samtidigt få skydd för huvudet om du skulle möta några galningar :)