Bästa och smidigaste sättet att synka?

Diskussion i 'Hero' startad av infexis, 9 apr 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tja, jag är inte speciellt imponerad av sync programmet som htc har gjort så jag undra hur ni gör när ni ska synca telefonen med datorn. Vilka program använder ni, hur går ni tillvägs? t ex musik, bilder, kalender, kontakter .. ja ni fattar nog ;)

ps: detta är nog den svaga punkten hos oss android användare, iphone knäcker oss som en pinne på denna punkt. :( damn you htc!

2. baseic

baseic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kalender och kontakter via google contacts och google calendar. övrigt kör jag via usb, kanske inte helt optimalt dock

3. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag glömde säga att det jag är ute efter är att synka med själva datorn, alltså lagra informationen på hårddisken... inte i olika sk. "moln" på internet.

4. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tycker att det är grymt smidigt att ha informationen på internet men vill man inte det så kan det vara svårt att hitta en bra lösning.

5. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Asså joo, självklart så använder jag onlinetjänsterna också juh..
    Men jag vill också kunna synka ordentligt med datorn, håller på att tanka hem och testa några alternativ nu. Återkommer senare med mina åsikter.

Annars så använder jag i stort sett var enda en google tjänst de har, så jag är en trogen geek :D

6. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du har inte funderat på att synka datorn med google, men visst bilder och musik är ju lite krånligare.

7. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Att synka datorn med google hurdå?

Har nu tankat hem lite extra grejs till windows 7 från windows live sidan.
    Synkroniseringen när det gäller bilder och film är super bra, även media player sköter sitt jobb och synkar musiken som den ska. Kontakterna behöver ju inte synkas eftersom det finns olika mail program som klarar av gmail konto. Enda jag inte får att funka är ju egentligen kalender sync.. :/

Jag är medveten om att det förmodligen finns bättre program än de som jag har valt att använda, men just för tillfället är jag inte ute efter extrem prestanda och avancerade funktioner.. löste mitt eget problem själv men iaf så tackar jag!

8. Hyppe

Hyppe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hoppar på tåget..
    ska lämna in min hero för byte av skärm så vill gärna backa upp allt (bilder filmer sms samtalslistor osv), sen formatera, sen skicka in. när man sen får heron igen vill jag slänga över allt jag gjorde backup av.

9. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det är väl inget svårt alls? En nandroid backup och lämna SD-kortet hemma? Sen när du får tillbaka den är det bara att trycka i SD-kortet och återställa backupen.

10. tomcat

tomcat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

"Synka" bilder med Picasa eller Flickr(eller ja, ladda upp dina bilder där), synka kalendern med Google Calendar (beror väl lite på vad men använder för kalender om det går eller ej. iCal i macen funkar iallafall. Musik är väl det enda man egentligen behöver "synka" via HTCs synk (eller via dra och släpp).

11. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

12. marlun

marlun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur gör du för att synka kontakter med detta program? Går väl bara med kalendern...? Utmärkt program för detta dock.

/marlun

13. meSos

meSos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har stängt av syncningen med google contacts. Det jag fann grymt irriterande var att så fort jag skickat ett mail till någon i min gmail så blev det en kontakt i min mobil - med bara mailadressen. Det kanske finns ett sätt att stänga av just denna funktion så att den bara lagrar mina mobilkontakter eller de som jag väljer att spara på gmail?

14. meSos

meSos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

En snabb googling på "disable auto save contacts gmail" så hittar man FLERA trådar där folk är tokiga på denna "feature" - verkar inte finnas någon lösning.

15. batiatus

batiatus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z3
    Alltså..nu har jag syncat över 3 kontakter som jag har fått genom "vemringde" gissar jag, resten är osyncade till gmail kontot, hur får jag över alla mina kontakter till gmail?

/b

16. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    För att synca bilder och musik använder jag GoodSync på mina datorer hemma;
    Varje gång jag kopplar telefonen till datorn, mountar kortet, så jag kan läsa det i Windows, går programet igenom och kollar om något har förändrats och syncar......

UNDERBART!!

Helt klart att rekomendera; http://www.goodsync.com/