Bästa Officeappen till surfplatta?

Diskussion i 'Applikationer' startad av islandmountain, 26 sept 2012.

1. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är ute en ett komplett officepaket till min surfplatta, och eftersom att det finns en del att välja mellan så undrar jag vilken som är bäst.

Det allra bästa vore om den hade stöd för ODT-filer, men det verkar inte finnas någon sådan app...
    Andra viktiga saker är att det ska vara lätt att byta till upphöjd och nedsänkt bokstav, då jag har mycket matte, fysik och kemi i skolan...

Har hittills testat OfficeSuite Pro 6 och Quickoffice. Ingen av dom var jag direkt nöjd med, då det var alldeles för många tryck för att ändra teckensnittsinställningar i OfficeSuite, och Quickoffice hade problem med "Tab-indrag", de försvann när man sparade.

Ska testa ThinkFree nu, men finns det någon annan office-app ni kan tipsa om?

2. Snapphane

Snapphane Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Documents to go flöt på bra för mig, men inte provat på en platta. Tror dock att det även här blir lite bökigt med upphöjt/nedsänkt dock.

3. Gadget

Gadget Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

LibreOffice tror jag håller på och utvecklar en app till Android.

Jag har Documents to Go, men det är många knapptryck där också. Tror det är bäst att vänta på Windows 8 tablets om du vill ha en seriös programsvit.

4. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    444

MINA ENHETER

5. islandmountain

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har testat en del office-appar nu, och den bästa hittills är faktiskt Kingsoft.
    Dock tycker jag det är väldigt dumt att man inte kan ange vilken storlek på teckensnittet man vill ha, utan man kan bara trycka på större/mindre teckensnitt. Inställningar för radavstånd saknar jag också.

Att LibreOffice är på väg till android låter ju jättebra! Kollade lite på deras hemsida, men hittade inget om det, så vet någon var man kan läsa mer om det? Hoppas att dom också behåller det flesta funktionerna från PC-versionen, så att vi äntligen får ett lite mer professionellt officeprogram till android!

6. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    islandmountain gillar detta.
  7. islandmountain

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tack, äntligen en app som duger.
    Lite otydligt gränssnitt, och bara word-dokument, men den var ju utan tvekan bättre än alla andra alternativ!

8. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 012
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Tycker också att att gränssnittet är under all kritik men användbarheten och de facto att den är den enda vettiga office appen till Android gör dessa problem till bagateller

Skickat från min XT910 via Tapatalk 2