Bästa operatören?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Robroy77, 25 december 2011.

1. Robroy77

Robroy77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har idag operatören Tre och är så sjukt missnöjd med dem! Tidigare så var de bättre, vet inte vad försämringen beror på.

Vilken operatör har ni och varför? Jag betalar hellre lite mer och har en bra operatör! Vilken operatör är bäst?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Det kommer du aldrig få reda på. Det beror var du bor och även hur du använder ditt abonnemang.

Var du bor och telefon bestämmer täckningen. Hur du använder det är mer priset som du får betala för ditt abonnemang.

Det är svårt för operatören att tunea in så att så många som möjligt får bra täckning. Jag har jobbat med att testa täckningen för en operatörs nät och där gjordes det mycket för att kolla och optimera det. Det räckte oftast med att en kund klagade. Däremot får jag av min egna operatör idag kalla handen när jag berättar hur dålig täckning det är i vår lägenhet och där vi bor, trots att det är i centrala delar av stan.

3. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Håller med zooklubba, det går ju inte att rekommendera ngn på rak arm.
    Vi bor ju olika, har olika behov och reser på olika sätt.
    Vet att andra Tre kunder nära mig har problem med täckning och tappade samtal, de har iphone. Så telefonens radiodel spelar ju in också.

Jag är sjukt nöjd med Tre. Har superbra täckning, bra mobilsurf, bra priser och bra telefonrabatter. Så jag hade ju isf rekommenderat Tre till dig ;)

Bäst är ju om du kan utvärdera själv eller via vänner i närheten, går ju att få gratis kontantkort så du kan kolla täckningen.