Bästa Romen genom tiderna?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Vintervitt, 1 jul 2011.

1. Vintervitt

Vintervitt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Lollipop 5.0 Stock
    Info:
    Stock Launcher
    Hejsan alla!

Jag är nu sugen på en problemfri/laggfri/buggfri Rom som man kan använda dygnet runt utan problem :) Jag har nu CyanogenMod 7.1.0 RC1. Och den är inte riktigt problemfri. Hur är det med er, vad har ni för Rom som ni är stolta/nöjd över? Jag känner att jag inte riktigt får ut maximal potential av min Galaxy S :( Men det ska nog gå att fixa ;) Ge mig gärna tips :P

2. kropoktin

kropoktin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör darkys 9.5 Tycker att den funkat ruskigt bra. Har provat Darkys 10.1 men den var för buggig för min smak.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

MIUI är den absolut bästa ROM:en + får du hur mkt hjälp som helst av folket på tråden passa på o ta den chansen :)

4. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Miui är riktigt bra med många smarta finesser men den föll mig ändå inte riktigt i smaken. Hade Cm7 haft bättre batteritid så skulle jag nog köra på den då den hade en massa finesser som jag gillade extremt mycket. Dock så är jag besviken på kameran på båda dessa romar. Jag flashar ficietos jvp atm pga att den tydligen ska ha bra batteritid. Får se hur det går.

5. Vintervitt

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Lollipop 5.0 Stock
    Info:
    Stock Launcher
    Jag har nu Miui Galnet och den är helt underbar. Den är identisk med iPhone ;) Tack för alla råd

6. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

fortsätt på den så kommer du inte att bli besviken , den blir bara bättre och bättre för varje dag som går :)

Vintervitt gillar detta.
  7. Vintervitt

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Lollipop 5.0 Stock
    Info:
    Stock Launcher
    Japp, den ska jag fortsätta med ;)

8. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Identisk på vilket sätt? Bara Launchern som liknar Iphone tycker jag.

9. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Bästa jag haft är nog romkitchen js8+speedmod. Eller kanske Juwes 4.3.1 JVH..

10. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Jag körde Ficetos JVH bra länge på min SGS och har även lagt in den på min dotters lur. Definitivt inget att bli upphetsad över eftersom den egentligen är ren stock om man bara tittar på utseendet. Däremot är den riktigt stabil och jag hade aldrig några problem. Frågar min dotter med jämna mellanrum och hon har aldrig några bekymmer.

När man lagt in romen så kan man uppdatera Dark Core kernel för att få en nyare version.

LÄNK TILL FICETOS ROM

LÄNK TILL DARK CORE KERNEL

11. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Härligt att du slänger in custom roms till din dotter/döttrar.. :) gillas skarpt.

12. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Ha ha, ja det är väl någon sjukdom man har som inte går att råda bot på. Har väl varit något inlägg om den där sjukdomen som jag inte kommer i håg vad den heter :)

Väntar bara på att SE Arc ska få tillgång till root på senaste versionen så ligger frugans lur också risigt till ;)

13. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag har provat diverse nya roms de senaste veckorna och den rom som jag nu har fastnat på är faktiskt darkys 9.5. Att den är väldigt stabil, har fullt fungerande kamera/videokamera, saknar android os batterislukarbuggen, har bra batteritid och möjligheten att automatiskt spela in mina samtal gör den till en vinnare efter mina behov. Jag upplever heller inte någon markant skillnad i snabbhet mellan denna rom och de 2.3.x roms som finns ute. Några av de andra roms jag har provat är miui galnet, cm7, ficietos jvp/jvh/jvq, darkys 10.1.

14. zetar

zetar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

15. Wu Long

Wu Long Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är det bara jag som tycker att rootad org. med ext4 är det som är stabilast och funkar bäst? Jag har provat en massa romar men jag upplever att alla buggar på ett eller ett annat sätt. Varför skulle man vilja lägga in en rom som ser ut som iphone i launchern? finns det inte en anledning till varför man väljer android?

robnil gillar detta.
  16. Veinless

Veinless Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Testade ett gäng romar häromdagen efter att ha hängt fast vid Doc:s romar rätt länge. Miui Galnet hade jag nog i 3 timmar innan skiten åkte ur. Visst är menyerna snygga, men usch så iphoneaktigt det var och vad begränsad jag kände mig :/
    Sedan provade jag Darkys och Juwe för att till slut fastna för GingerReal JVQ. Passade mig perfekt!. Snabb, stabil och bra batteritid. BLN fick jag med också vilket jag saknat :)

17. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Jag stannade kvar på Galnet MIUI i ca ett dygn. Jag kan förstå att den är populär men för mig passar det inte alls. Alldeles för mycket tröjor och dekaler och man ser inte skogen för alla träd. Jag vill ha det mycket renare och därför gick jag tillbaka till Ginger Real.
    Annars håller jag med Hackeron om att doc:s JS8 med speedmod kärna är det bästa jag mins från "den gamla tiden" ;)

18. helldroid

helldroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Just nu kör jag stock JVQ ihop med senaste speedmod. Fungerar bäst för mig efter att ha testat runt docs rommar och sedan juwe. Men juwe's började strula, så jag lämnade den.

DamianGTO ska utveckla en rom ihop med några andra, och det låter intressant.

Är nyfiken på SamHaLeKe's rom på xda också, får se om jag tar en dag snart och undersöker den.

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

cm 7 utan tvekan eftersom den ger den mesta rena android-känslan samt är snabb som en skållad utter och inte innehåller tonvis med skitappar from the get go...

20. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Håller med fullt ut. Dock sedan jag uppdaterade till gingerbread stock så har jag blivit av med all root och ext4. Snälla hjälp mig så ordning på detta. Finns det ingen idiotsäker steg-för-steg?