Bästa romen wildfire?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Bits, 23 okt 2010.

1. Bits

Bits Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Jag har idag OpenFire V2.0 den är jätte bra på alla sätt men Wifi buggar och den hänger sig helt ibland.

Så jag tänkte kolla vilken rom ni kör med, och vad som är för och nackdelar med den?

2. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Kör stock just nu men såg alldeles precis att VillainRom kommit till Wildfire. Ska visst vara helt stock fast 2.2 istället. Lite som Wildpuzzle fast ännu mer stock, orkar man inte fippla ska den visst vara bra och det passar mig så funderar på att testa.

3. patrask

patrask Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur verkar det, alltså VillainRom?

4. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Verkar som att dom tagit WildPuzzleRom och tagit bort dess wallpaper och lite annat smått och gott för att få den mer standard. Vettetusan vilken som är bäst, OpenFire är då än så länge snabbast då den har JIT (den nya kompilatorn i 2.2) aktiverad, men saknar då Sense som jag personligen vill ha.

5. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag kör på OpenFire v 2.0 och det funkar skitbra för mig, saknar inte sense alls. Aldrig haft några problem med wifi eller att det händer sig :)

6. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Ja OpenFire verkar vara bäst i dagsläget, stabilast och snabbast. Skulle dock sakna HTC-grejorna, de är inte särskilt snabba men de är snygga och funkar bra, är halva anledningen till att jag köpte en HTC-lur till att börja med så känns ju jäkligt onödigt att slänga bort dom :P

7. patrask

patrask Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker att det borde inte vara svårt att lägga till dom HTC-grejorna, man borde kunna plocka ut dom och lägga till dom.

8. Infinitum

Infinitum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur mycket snabbare blir telefonen med OpenFire egentligen? Har förtillfället Stock med No Lock och LauncherPro, alltså flyter min telefon på som snabbast med stock. Blir den snabbare med OpenFire?

9. adeadrat

adeadrat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen blir betydligt snabbare med OpenFire, utan att skryta ;)

patrask: Nej det är inte bara att lägga till HTC grejjerna. det är väldigt mycket jobb för att få dom o funka i min OpenFire ROM..
    Det är betydligt lättare att lägga till JIT i tex. Wildpuzzle.

PS. finns en ny update för openfire v2.1 för er som hade problem med v2.0 finns inte här på swedroid än men ni kan hitta den på xda :)

10. Lidodido

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Kan absolut tänka mig att OpenFire är snabbast, den med LauncherPro borde ju vara överlägset, men valde HTC pga Sense, gillar deras grafik och deras gränssnitt, allt känns så logiskt och bra sammanfogat :)

Tänkte nästan ge som förslag att släppa OpenFire med Sense men antar det är som du säger att det är mer bök än att bara fixa JIT till Wildpuzzle! Frågan är dock vilken ROM som är mest stabil och buggfri...

11. Sunspring

Sunspring Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

adeadrat: Vad är skillnaden i V2.1? Kan inte se något i din changelog.

Jag har V2.0 och den fungerar utmärkt. Någon anledning för mig att uppdatera?

12. z.ala@live.se

[email protected] Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör Wildpuzzle på min Wildfire och det som inte funkar är synkningen av kontakter med FB samt att numret visas istället för namnet när det ringer. Annars är den super ^^