Bästa sättet att tjäna pengar på sin app?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xtreme, 25 aug 2012.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Lika bra att jag erkänner direkt, jag är en snål jävel som inte vill jobba gratis i flera månader ;-)

Börjar bli klar med en app som jag tror kommer att bli populär (men vem vet?) och har därför lite frågor om någon vet bästa sättet att tjäna lite på sitt hårda arbete.

Några alternativ jag känner till:

• En lite och en betalversion. Folk gillar lite (nedbantad version) och köper full/pro för fler funktioner.
    • Som första fast man har även reklam i lite.
    • Man har bara en version som är full version men den innehåller reklam.
    • Man har en full version som har alla funktioner men säljer innehåll i den. Ex Dead trigger säljer gold i sin app.
    • Man tar först betalt för sin app. Man släpper den sedan gratis och får gratis marknadsföring och en hype och säljer sedan saker i appen. Dead trigger igen.
    • Försäker sälja appen till företag (tror dock det är svårt om man själv inte är en företag och får en beställning).

Något jag märkt är att många som har mycket reklam etc i liteversionen får dåligt betyg och där med köper folk inte pro pga lite har dåligt betyg. Eller att lite får dåligt betyg pga att alla bra funktioner finns i pro och där med upptäcker folk inte appen.

Som en sista fråga. Länge har det ryktats om att man kan bara tjäna pengar (då menar jag mer än 2 dollar i månaden) på apple-appar. Anledningen är att Android har sin open source och förväntar sig mer att allt ska vara gratis. Gäller det fortfarande? Någon som tjänat mer än några få dollar i månaden på sin app?

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Ytterligare ett alternativ:
    -En fullversion med reklam där man kan betala för att slippa reklamen. Fast formulera det som att det är en uppgradering till Premium/Pro och där slipper man reklam. Lägg gärna in några extra inställningsmöjligheter och häftiga funktioner för att göra det ännu mer attraktivt.