Fråga: Bästa Samsung (respektive AOSP) Romen?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Kaubau, 2 maj 2012.

1. Kaubau

Kaubau Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hejsan

Jag har hört CM7 ett bra tag och testade precis en CM9 Nightly men irriterar mig på att videofunktionen inte fungerar.
    Därav hade jag tänkt att installera den nya mjukvaran som Samsung släppte till SGS för några veckor sedan. Men jag kom på att det ju även finns Samsungbaserade ROMar att installera. Jag gjorde en sökning och jag hittade denna tråd:

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=70942

Denna är ju dock för Samsung Galaxy II, så jag undrar vad det finns för motsvarane för SGS? Foxhound som verkar intressant antar jag enbart finns för SGSII?

Notera att jag främst vill ha tips på Samsungbaserade ROMar, därav AOSP inom paranteser.

2. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Bästa samsung rom. Senaste jw5 stock + semaphore 2.7.4sc + andips boeffla mod..
    Kör denna setup nu och är mycket nöjd. Personligen förstår jag inte ics hypen.. Alla ics roms tycker jag suger så kan tyvärr inte tipsa om det. Testade senaste cm9 häromdagen. Tillbaka på gingerbread efter en halvtimme.

Skickat från min GT-I9000 via Tapatalk 2

3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Dark knight ICS är grym.. (testade idle på den... 7d 5h 25m passtid)+(1.5h skärm på) WIFI på..

F1 är fantastisk på s2'an...(ska testa den på S)

...jag går aldrig tillbaka till GB

4. Kaubau

Kaubau Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta låter mycket intressant. Detta bygger då alltså på Samsungs egna mjukvara så att allt fungerar tillfredställande?

Förlåt att jag frågar men då är alltså (jag gissar):
    jw5 stock själva "grunden"?,
    semaphore 2.7.4sc ett grafiskt system?,
    andips boeffla mod någon form av mod?

Som du förstår har jag inte moddat så mycket ;)

Installerar man detta som olika "moduler" i t.ex. Heimdall?

5. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Japp Jw5 är samsungs senaste officiella firmware baserat på gingerbread 2.3.6

Semaphore är en välkänd kernel som ger dig root och förbättringar och mer alternativ jämfört med den som följer med vanliga stock romen..

andip är en person på xda-developers som gjort en mod som lägger till lite användbara funktioner och gjort om utseendet lite för att få det snyggare.

Om du går in på xda-developers och söker lite så hittar du dessa saker ganska lätt.