Bästa tips på Androidtelefon våren 2010

Diskussion i 'Allmänt' startad av t68, 15 jan 2010.

1. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej!

Dags att ta ett tårfyllt farväl av men gamla nokia E71 och ge sig in i androidvärlden. Planerar att byta lur under vintern/våren. Men vilken ska man välja?
    Tacksam för konkreta, någorlunda opartiska tips på bästa Androidlur på marknaden närmsta månaderna.

Mina huvudkrav: Hyfsad kamera och sync mot msexchange mail och kalender.

Tack för alla tips!

2. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Alla är ju inte utannonserande ännu, men de hetaste kandidaterna jag känner till är:
    Google nexus (Lanserad i USA)
    HTC Bravo (Inom närmsta månanden)
    SE Xperia X10 (Våren)

3. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

X10, verkligen? Spontant tror jag den kommer att ha väldigt svårt att mäta sig med konkurrensen. Många har ju förhoppningar om att N1 ska höra till de främsta telefonerna med att alltid ha nya versioner av OSet ute fort, men det finns det ju absolut inga garantier på. Bravon kommer ju däremot nästan garanterat inte att ha det, ifall man kollar på HTCs senaste prestationer.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Om man fullständigt hoppar över diskussionen uppdateringar så återstår bara Bravo, Nexus och X10 i mina ögon med.

Och Bravo leder utan tvekan i mina ögon, förmodligen för att det är den mest logiska uppgraderingen ifrån Hero´n som jag har idag

SE ger jag inte många kronor för längre, dom har haft sin chans hos mig i många år, och misslyckats

5. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

X10!? Helvete ... Den kommer inte gå långt enligt mig . För mycket Blått!

6. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Tack för bra respons. Verkar som jag får avvakta någon månad till och se vad tester mm säger om X10 o Bravo.

7. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

X10.n tror jag kommer falla på storleken, jag har haft en X1 och X10 är större än den och X1.n var ganska opraktisk och ha i fickor mm.

Finns det någon info om vad nexus kommer få för uppdateringar?.
    Står mellan Nexus och Bravon här med. Skapade förövrigt en likadan trår i förgår :D

8. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Angående storlek och hur passande den är i fickan så är tjockleken det överlägset viktigaste måttet och där är X10 närmare halvcentimetern mindre. Tyckte själv att telefoner i iphone-storlek var helt uteslutet innan jag testade att ha den i fickan, är den bara tunn så känns den oftast rätt smidig ändå.

Sen kan jag bara lägga till Acer Liquid om pris på något sätt är en faktor, mer prisvärd mobil går troligtvis inte att hitta, även om den förlorar mot ex Nexus på en del punkter.

9. Mattts

Mattts Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bytte från Nokia N95 till en HTC Hero nyligen, kameran är riktigt dålig i Hero (N95 kameran är bäst i klassen) för övrigt är HTC Hero riktigt imponerande, jag gillar den skarpt men har köpt en digitalkamera......