Bästa webbläsaren för surfplatta

Diskussion i 'Applikationer' startad av 220volt, 20 jul 2013.

1. 220volt

220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    9 480
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 15
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Vilken webbläsare anser ni vara den bästa för surfplattor?

Jag har i princip provat alla som finns i Google Play men inte hittat någon som är riktigt bra. Jag gillar inte hur webbläsaren skalar sidorna. Har mixtrat med inställningar mm och inte hittat något som hjälper. Tycker allt blir så uppförstorat. Jag har stängt av autofit och kör med smal eller tiny text på dom webbläsarna som har dessa funktioner. Men likt förbannat känns saker för stora och utdragna.

Antar att man kan roota och sedan ändra DPI för den webbläsaren jag använder? Är dock inte sugen på att roota.

Tips mottages :)

2. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

På min Nexus 7 kör jag med Google Chrome. Funkar bra, sällan några problem. Har även Firefox installerat men den används bara när jag behöver tillgång till Flash. Det enda bra med Firefox är stödet för Flash, annars gillar jag den verkligen inte.

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

3. DaLemon

DaLemon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90

MINA ENHETER

atomic web browser som enbart finns till apples produkter är den bästa jag använt. väntar på en port utav den.

Du som testat många. Finns det någon webläsare med bokmärkesfält som ständigt visas under urlfältet? Det jag saknar mest av allt!

Förlåt att jag inte bidrog med något svar till dig ;)

4. JohnnyMann

JohnnyMann Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Boat?

5. sazina

sazina Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Bästa browser till surfplatta

UC Browser

Men den har du antagligen redan testat då den finns i Play butiken. Jag älskar hur snabb och driftsäker appen är och layouten är behaglig i både porträtt- och landscape mode.

Google Chrome fungerade mycket dåligt med min Samsung Galaxy Tab 3 vilket förvånade mig. Och det var då jag till slut hittade UC Browser.

6. Chrester

Chrester Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Har kört lite med Dolphin nu och den funkar riktigt bra. Med en plugin till mitt firefox på pc så synkar den länkar automagiskt dessutom :)
    Även sync till mobilen där Dolphin numera annvänds.

7. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Jag switchar mellan Chrome, Dolphin och UC Browser på min Tablet Z. Har inte fastnat för någon riktigt dock... På mobilen (Xperia Z) kör jag Dolphin hela tiden. Den feauture som väger tyngst på Dolphin är att jag kan svepa fram bokmärkena från vänster. Orka hålla på med en massa klickande varje gång jag vill få fram bokmärkena. Hela tanken med bokmärken är ju att de skall vara lättåtkomliga och det tycker jag alla andra browsers har missat...

8. Mikael8.0

Mikael8.0 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Inte så mycket till bidrag till tråden men på min gamla HTC (som byts ut om någon dag, hoppas jag) upplever jag att den medföljande läsaren liksom även Chrome, Opera och Dolphin inte är så snabb som man kan tycka att de borde vara. Håller på att utvärdera Next browser på HTC,n och både Next Browser och Boat browser på plattan.
    Vad jag gillar, tror jag, med Next än så länge är att det ges "bra" förslag på webbplatser medan man skriver i adressfältet.
    Tänkte jag skulle fylla på med erfarenheter kring just dessa två.
    Tillägg: Har på mobilen (HTC) installerat UC och Boat - båda kraschar.
    Installerade även One men den verkar inte vara nåt att ha..

Tänkte kolla upp saker som:
    • Bokmärken - Next=Okej. Boat=Okej.
    • Dela sida - Next=Ja. Boat=Ja.
    • Dela länk - Next=Ja. Boat=Ja
    • Kopiera text - Next=Nej, inte på HTC, men Ja, på Note8.0. Boat=Ja, på Note8.0
    • Skärmklipp - Next=Ja, suveränt, går att lägga på markeringar på klippet efteråt.!(Tillägg). Boat=Ja.

Har dock på plattan avinstallerat Next då den inte kunde hantera vissa kontroller här på Swedroid. Kör numera alltså med Next på HTC,n och Boat på plattan.

Uppdaterar/redigerar detta inlägg allt eftersom..

Last edited: 20 nov 2013