Bästa webläsare?

Diskussion i 'ASUS' startad av John-Erik, 30 maj 2012.

1. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    till en icke-rootad Asus Transformer TF101.. Vilken webläsare är bäst i prestation och användbarhet? Motivera gärna med vilken funktion den klarar av att hantera som inte andra kan.. För jag börjar bli mer och mer beroende av att surfa med plattan och har hittills klarat mig bra med den jag hade från start.
    Vill höra om det e dags att gradera upp sig till något bättre, om de finns :)

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

2. Foxy

Foxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag kör på standard webbläsaren. Testade att scrolla på swedroid med massa olika men jag tycker standard laddadesnabbast :)

3. isso

isso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tycker ICS browser+ är bäst. Bygger på standard men med några fler funktioner. Jag älskar quick controls.

4. Paaf

Paaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, ny här.

Jag har en TF101 med ICS. Jag älskar den men det allra vanligaste man vill göra med en surfplatta är ju att surfa, och det har de inte lyckats lösa... tokigt.

Jag tvingas hoppa mellan olika webbläsare beroende på vad jag vill göra.

Surfa information på engelska: välj Chrome, överlägsen där

Surfa information på svenska: Chrome hanterar ej att skriva in åäö via dockningstangentbordet och Firefox kan inte ens visa upp åäö på webbsidorna. (Edit: innan ICS funkade åäö i Firefox). Välj alltså Dolphin eller Opera.

Surfa video: Chrome har ej stöd för Flash. Firefox var så bökig att jag helt gav upp den. Dolphin kan visa filmerna men hänger sig eller kraschar varje gång man väljer fullskärm. (Edit: Fullskärm funkade perfekt innan ICS). Välj alltså Opera, den är lite primitiv men klarar Flash och kan visa dem i fullskärm, tyvärr inte perfekt för den hänger sig ganska ofta. (Edit: Vilket den inte gjorde innan ICS.)

Originalwebbläsaren var så usel när jag testade den i början (innan ICS) att jag inte rört den på evigheter. Kan det vara så att det finns en ny ICS-version med extra "+"-tillbehör som gör att den nu klarar att 1) surfa på svenska och 2) surfa video?

Tacksam för feedback, jag kan ju ha gjort något galet.

Mvh

Last edited: 8 jun 2012
  5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Förut innan ICS så var originalwebläsaren laggig när flash var ibockat. Men antingen ICS eller annan uppdatering har gjort min felfri för surf. Synd att du haft det jobbigt att surfa.. men min standard verkar fungera utmärkt och har bestämt mig att hålla mig till den tillsvidare.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

6. Paaf

Paaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den funkar ju! Vilken omväg jag gått! :)

Går det att få den att sluta rapportera sig själv som en mobil?

7. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Du kan snabba upp hela plattan en hel del genom att stänga av animationer i utvecklarinställningarna.
    Webläsaren är också trevligare om du stänger av opengl - skriv in about:debug i adressfältet, välj inställningar och sen ska du, i någon av menyerna som dyker upp, kunna bocka ur opengl.

Mindre lull lull, mera zoom zoom... ;)

isso gillar detta.
  8. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Ja, finns ett alternativ till det om du trycker på meny - begär skrivbordsversion

9. Paaf

Paaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade "skrivbordsversion" och det verkar funka bra. Tack!

Jag stängde av "opengl" och det verkar funka likadant, så vad gör den egentligen?

Hittade dock inte animeringsinställningarna.

10. Paaf

Paaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör förresten ICS + versionen, det var ju smidigt att få lite mer plats.

11. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Den snabbar upp webläsaren genom att skippa bla 3d rendering.

Animeringsinställningarna hittar du i systeminställningar/utvecklaralternativ - välj skala övergångsanimering och fönsteranimation.. Den står på 1x nu, välj "ingen"

12. Paaf

Paaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry, hittar varkens systeminställningar eller utvecklaralternativ. Kan du beskriva steg för steg hur man kommer dit? Tack på förhand

13. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Tryck upp så du ser alla program, tryck på ikonen där det står inställningar - det är systeminställningarna... Scrolla nästan längst ner så ser du utvecklaralternativ.

14. Paaf

Paaf Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, så det var inte browserinställningar. Fixat! Jag märker ingen skillnad, men det hade jag nog gjort om jag hade testat fram o tillbaka.

Varför får jag ofta men inte alltid nya fönster/flikar när jag klickar länkar i websidor? T.ex. när jag surfar det här forumet? Kan jag styra det?

15. Ampakin

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Håll fingret på länken så får du ett par val. - om det är så du menar, jag har aldrig upplevt att den är opålitlig och öppnar nya flikar faktiskt, om inte sidan jag besöker vill öppna länken som popup eller nytt fönster dvs