Bäste backup programmet?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zupe, 26 jul 2010.

1. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har flashat två grr. Vilket helvete det är att installera alla 55 appar och spel varje gång sen alla inställningar. Första gången gjorde jag allt manuellt. Phu pust och stön.... Andra gången använde jag appmonster. Funkade ganska ok att installera appar men man fick ju ta en och en så det var inte helt bra. Tog även backup på datat med my backup och det funkade ju inte alls.

Installerade igår titanium backup root, rootade telefonen och tog en fullständig backup. Helvete vilken tid det tog hade 185 saker som skulle tas backup på tog fyra timmar innan det var klart.

Kommer allt att funka med titanium backup vid nästa flashning? Eller finns det andra bättre sätt att ta backup. Det sura med mybackup som jag använde tidigare var att spöka spel fick spelas om från början. om man har rootat kommer då allt med?

Vilket back up program äger bäst?

2. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag flashade min för första gången igår och jag använde mig av My Backup vilket funkade klockrent för mig. Mycket lätt att göra backup och precis allt fanns kvar när jag gjorde en restore efter sedan. Dock så är det väl en trial-version på 30 dagar tror jag annars får man köpa den. Men den funkade perfekt för mig.

Hade glömt att lägga över mina foton på datorn innan flashningen och var rädd för att de skulle försvinna, men det gjorde de inte. Såg nämligen inget alternativ om foton i MyBackup.

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Är väl tekniskt sett inget backup program, och vet inte alls hur det fungerar (eller inte) med betalapps, men Appbrain och Fast Web Installer är kanon. :D

4. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dem två bästa jag har läst om är Titanium Backup ( som har en massa inställningar och kan verka lite rörigt och kräver rootad mobil) eller My Backup (Pro ) som har en mycket enklare gränssnitt och fungerar nuförtiden även med rootade mobiler och kan spara dina inställningar också.

5. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Titanium är snabb om man betalar för den.

6. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag använde titanium senaste gången och det enda den lyckades backa upp var min wallpaper, allt annat försvann.
    Nästa gång tänker jag köra betalversionen av titanium, synca apps med appbrain, kopiera alla kontakter till sd kortet och göra en backup med launcher pro bara för att bara säker.

7. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte gjort någon återställning än med Titanium men den har gjort en backup på alla mina apps.

Om du vill spara alla dina appar och inställningar ( naturligtvis måste du ha en rootad mobil ) då öppna Titanium, tryck på menyn och tryck på " Batch" och kör " backup all user apps+system data"

8. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har gjort så men det enda som kom tillbaka var wallpaper.

9. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag har använt Titanium (gratisversionen) med lyckat resultat vid flashning. Det enda som inte funkade var alla widgets (troligen har de nån slags unik ID som inte matchar när apparna installeras om).

Fast då flashade jag iofs samma version som jag hade innan (jag skiftade två telefoner, Titanium på bägge, skifta SD-kort, flasha om och återställ Titanium-backupen).

Fast det var ju två Hero då. Den ena körde Sense Hero 2.2 och den andra Elelinux WWE 1.2.

10. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

My backup pro.

Den bästa jag någonsin stött på!
    Sparas på server, du väljer vad ska sparas. Appar? Kontakter? SMS? Det är bara att välja.

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

11. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den är väl betal app eller ? Är det smidigt att köpa den ?