Hej! Jag har försökt att hitta några coola bakgrunder för framför allt låst skärm i någon vecka nu. Men när jag väl lyckas ladd ner någa, lägga dem i en folder på Sd kortet och fixa en kvalité som telefonen verkar klara (.jpeg) så blir kvalitén skitkass Hur ska jag optimera kvalitén för låst skärm? Vilken storlek/filtyp? Gla' för svar
Jag har ingen dålig kvalite på några av mina bilder. Min låsta bakgrundsbild är orginal 1944*2592pixlar android drar ner det automatiskt till bästa upplösning för skärmen. //A
Vilken filtyp använder du då? Min hero verkar bara hitta jpeg-bilder. PNG vore shysstare Men den verkar inte hitta det då.
Använd Wallpaper Set & Save så ska du se att kvaliteten blir bättre än den inbyggda bakgrundsväljaren
Jag laddade ner WSS men hittade inte vart jag fixar just låst-skärmbakgrund :/ För övrigt lyckades jag fixa bakgrund till låst skärm, helt plötsligt blev .PNG filer möjliga som va... konstligt
Jag använder .jpg fil bara, fotat med min gamla SE-W995 Så ändå rätt bra kvalité. Sen mina bakgrundsbilder är nerladdade från http://www.androidwallpaper.net/ //A