Tips: Bättre batteritid - den slutliga lösningen

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av dynaflux, 9 jan 2013.

1. dynaflux

dynaflux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte min Galaxy S3 4G för några veckor sedan och är grymt nöjd med undantag för batteritiden. Jag letade på nätet och hittade massor av förslag på inställningar och appar som skulle göra underverk men ingen av dem gjorde någon större skillnad.
    På vissa forum (även på Swedroid) har jag sett några som rekommenderar återställning av telefonen. Jag testade igår och måste bara konstatera att det fungerar! Skillnaden är enorm, nu är batteriprestandan som jag förväntade mig att den skulle vara innan jag köpte den. Tidigare har jag laddat den innan jag gick och la mig och när jag vaknade hade den gått ner till 20-30% (beror antagligen på att jag har löjligt dålig 4G i sovrummet). Idag hade jag 80% när jag vaknade.

Jag kan alltså bara rekommendera den här lösningen. Dessutom skulle det vara intressant att veta varför det fungerar.

2. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    ifall du tappar batteri under nattens gång gör du två saker fel:
    1. ladda under natten istället så batteriet är fullt när du vaknar? ifall det inte är möjligt av diverse anledningar så förstår jag det.
    2. stäng av ditt mobila nätverk/4G under natten, du kan ju omöjligt behöva korta ping-tider när du sover haha. sätt på det när du vaknat bara.

ifall du nu har dålig 4g täckning där du sover är det bara korkat att ha det på över natten.

3. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Som llama säger så om tappar du så mycket batteri under natten (20%) så är det något fel. eler så sover du grymt länge..
    Normalt är under 0.5% per timma skulle jag vilja säga. Själv ligger jag på 0.3-0.4% de gånger jag testat och då stänger jag inte av något utan har telefonen precis som på dagen. Wifi igång hela tiden och synk av diverse widgetar.

4. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har tvekat länge, lääääääänge över detta men efter att ha läst detta så tippade jag över kanten och kör en nu. Lite slit å få tillbaka allt som det var men det fåre väl vara värt.

5. dynaflux

dynaflux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visst, hålla på och stänga av WiFi och 4G är säkert ett bra sätt att få ner förbrukningen men jag undrar varför jag inte behövt göra det med mina gamla telefoner (senast Xperia Arc).

Ska installera Llama så jag slipper göra det manuellt.

Darkly: har du kört återställning?