Bättre samtalskvalite + ljud nu?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av elpapo, 17 jan 2011.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag hade en x10 i sommras, sålde den efter drygt 2mån pga urkasst ljud på samtalskvaliten vid samtal + volym. Har den blivit bättre nu med 2.1 och uppdateringar därefter?

Jag vann en x10 i SE:s facebook xperia tävling. :) Får den hemskickad snart, behålla eller sälja är frågan. Har redan x8 som jag är kanonnöjd med och en x10 mini liggandes.

2. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Sälj och invänta antingen Arc (om du vill ha SE framöver) eller vänta på nya modeller från andra tillverkare med dualcore.

3. darkoe

darkoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tar och svarar på frågan.

Vad jag märkt så har ringsignalsvolymen blivit markant högre men samtalsvolymen är nog den samma. Kan hända att andra änden inte hör riktigt vad jag säger (håller inte för mikrofonen av misstag då).

Så, att vänta in arcen som ovanstående nämnde skulle vara nåt att köra på :)

4. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ok, så bättre men inte helt bra. Den rullar på fint med 2.1 antar jag?

5. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jo, min fungerar jättebra med 2.1, flyter bättre än med 1.6. Men största fördelen är ändå att jag märkt att flera appar nu fungerar bättre.

I nya Arc tror jag SE har åtgärdat ljudet. dels har den fått extra mic för att filtrera bakgrundsljudet (vilket X10 saknar), dels har den enligt flera previews betydligt bättre högtalare än X10.

6. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Det visste jag inte... tack för info!

7. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Jag har aldrig haft problem med vare sig in eller utgående volym, har t.o.m några snäpp lägre än max på samtalsvolymen.

8. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag med flera har ett gäng trådar om huruvida det är bra samtalskvalité och volym på x10:an, jag tänker inte ta upp det igen. :innocent: Men eftersom SE själva går ut med att volymen varit låg mm så är det inget påfund. Men bra att du inte upplevt något problem, det glädjer mig!

Hörde dock att det skulle ha blivit bättre nu. Riktigt nyfiken är jag då jag inom kort har en x10 igen och funderar på att ge den en ny chans. X8 briljerar idag på punkten samtalskvalité och volym.

9. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Jag skulle nog satsat på att behålla X10 i obruten originalförpackning för att få ett högre pris och sparat pengarna till Arc. :money:

(Har för övrigt inte haft ljudproblemem du beskriver.)

10. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har testat 5st x10:or, 5 av 5 med samma problem (Både svart och vit, 1.6 och 2.1). Men någon nämnde här på forumet har jag för mig att efter 2.1 kom ännu en update som fixade ljudet. Men jag kanske har fantiserat ihop det?

Ser att x10:an prisdumpats rejält. I sommras var det en nästan 6000kr lur, nu är den betydligt billigare. Knappt lönt och sälja. :P Men Arc verkar bra och såg någon ev framtida mini pro med en ev 3" skärm som verkade nice med.