Bättre/starkare batteri till DS?

Diskussion i 'Desire S' startad av Andreas.a, 22 okt 2011.

1. Andreas.a

Andreas.a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det något batteri som håller längre? Jag har läst mycket om SgII som fått starkare batteri och undrar om det finns till DS. Jag får ut ca 12-14h på en laddning. Jag använder inte ens telefonen mycket. Spelar Wordfeud och sms:ar typ, lite samtal och radio/potify max 1h om dagen sammanlagt. Tips önskas på bättre batterier.

Ja jag har prövat Juicedefender och 2Xbattery och telefonen håller lite längre typ men inte mer. OBS jag brukar ha mobiltnätverk på hela dagen.

2. ZaInT

ZaInT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Motorola Moto G 5G Plus 64 GB

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Med mobil data igång hela dagen, 1 timme konstant dataskyfflande via Spotify, skärmen på medan du spelar Wordfeud och skickar SMS så är det inte oväntat att batteriet tar slut på 12-14 timmar, snarare en rätt bra tid ändå.
    Piratbatterier brukar finnas i lite större storlekar både på eBay och t.ex. DealExtreme men man vet ju aldrig vilken kvalitet de håller. Med tanke på unibodykonstruktionen blir det omöjligt att få plats med ett större batteri innuti chassit också, vilket gör chansen mindre att vi får se större batterier.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Som sagt så är det mycket tveksamt att det går att hitta ett kraftigare batteri då ett större ej går att få in, om man skulle hitta ett så är nog skillnaden ytterst marginell.

Svårt detta med att bedömma om din batteritid är normal då din beskrivning av användandet är lite svårtolkad. Själv så ligger jag på allt ifrån 8 timmar till över 50 beroende på mitt användande, den första siffran vid konstant användande & den andra vid mycket sparsamt användande. Har dock alltid en del synkning igång & oftast wifi.

Så mycket kan det alltså skilja beroende på vad man gör men min erfarenhet är att i rent standbyläge med wifi samt synkning igång så räcker min i typ 2,5 dygn, det har jag som måttstock då standbytiden ger en bra indikation på om man har något som ligger & suger ström i bakgrunden.

Innan vi fick Sense 3.0 så körde jag launcher pro. Jag kommer nu förmodligen att återgå till den då jag upplever att luren med nya sense drar mer vid aktiv användning med mycket skärmanvändande. Är väl inte helt hundra på att detta beror på just sense 3.0 då det lika väl kan bero på att vi även fick android uppdaterat, ska dock testa launcher pro några dagar & se...

4. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej man kanske ska vara nöjd med det man har då. OT nu men är det bara jag som har en knarrande batterilucka? Jag sökte på nätet och läste om flera med liknande problem med HTC telefoner. Jag maila Htc och fick en ny lucka men likförbannat knarrar den också. Luckan verkar inte sitta tätt på vänstersidan av luckan(sett framifrån) det verkar vara ett litet glapp där. Vad är nästa steg? Är det fel på telfonen?

5. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Min är likadan, knarrar på vänstersidan framifrån sett när man trycker. Är inte säker men tror inte att den var så när den var ny.

Har läst om det på XDA forumet så det är tydligen en kvalitetsmiss, alla verkar dock inte ha problemet...

6. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synd på en annars välbyggd telefon.

7. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja, jävligt synd. Jag har dock vant mig.

Testa att stoppa in en bit papper mellan luckan & batteriet om det stör dig, kan fungera?

8. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror inte det gör någon skilland faktiskt med papper kanske en bit tejp`? Är det fel på designen av telefonen?

9. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja det är ju helt klart en fråga om bristfällig passform. Har nu känt på två arbetskompisars DS & ingen av dem knakade så dom är helt klart olika.

10. bha666

bha666 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Själv har jag köpt ett batteri från Mugen Power som är på 1800 mAh kontra de 1450 mAh man får i originalbatteriet.

11. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väldigt intressant. Ge oss gärna en uppdate.:)

12. ZaInT

ZaInT Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    hallon
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    hallon
    Telefon:
    ROM:
    Stock januari 2020 & Magisk root
    Info:
    Nova så klart
    Ja Mugen är inte helt oända så det intresserar mig med.
    För övrigt har jag inte något knarr i min lucka, och den sitter så tätt att jag får använda mattkniv för att lirka loss den. Tur att man inte behöver gör det ofta iaf :D

13. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vet inte om knarrproblemet sitter i själva luckan eller i luren? Tror jag ska kontakta HTC & kolla om dom kan skicka mig en ny lucka bara, orkar ju inte skicka in mobilen för det. Jag har nu kollat fyra ds varav två knarrade. På min kan jag faktiskt se att den glipar lite lätt på ena sidan...

14. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis samma på min. Jag fick en ny lycka från HTC men det var samma skit.

15. svanteg

svanteg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Med en DS så är jag ny på Android. Det var litet krångligt och obekvämt att behöva ladda så ofta så jag beställde ett 1800mAh batteri och vagga från Mugen Power.

Jag har följt instruktionerna noga med inkörningen av batteriet men tyvärr så upplever jag knappt någon skillnad mot originalbatteriet under två veckor. Möjligen att originalbatteriet känns som om det räcker snäppet längre....

Vaggan däremot är det ett sant nöje att klämma ner sin DS i även om jag måste kränga av gummifodralet. I extrafacket kan sedan det andra batteriet laddas upp...:)

Känner någon till en app som håller reda på effektåtgången kontra tiden? Antar att jag använder mobilen ungefär lika varje dag.

Häromkvällen störde jag omgivningen med att ett alarm gick av fast jag hade mobilen på tyst läge. Finns det någon inställning som tar bort _alla_ högtalar ljud utan att man måste Stänga av DS?

Ehhhh, min lucka kommer nog att börja knarra snart....

Last edited: 14 dec 2011
  16. Stuntman88

Stuntman88 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inne vid alarmen så kan trycka på meny knappen och sedan inställningar, där går det att bocka av så den inte ringer vid ljudlös..

17. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det bästa sättet att se om man har något som dränerar batteriet hårt är att låta den ligga still en dag eller åtminstone en halv.

Om min ligger still i 8 timmar med wifi på, synkning av RSS & två mailkonton så faller den max ett par tre procent.

Vid kontinuerlig användning med skärm påslagen hela tiden så blir den nog tom på samma tid & så är det tyvärr bara.

Kolla upp standbytiden, om den på 8 timmar då faller mer än 5% så har du en batteridränerare.

DS har mycket bra standbytid, vid konstant användande så är den däremot som alla andra mobiler, dräneras ut ganska så snabbt.

Sänt via Tapatalk.

18. rAEbl

rAEbl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är nog batteriet inte luckan som gör att det knarrar. Batteri pinsen inne i telefonen sitter olika på alla telefoner. Så därför på vissa DS kan jag bara använda fingret men på andra sitter luckjäveln så hårt att ja måste ta pincetten och verkligen tvinga upp den.

Så en ny lucka kommer inte göra någon skillnad.

Testa pilla upp pinsen så dom är lite mer uppåt. Altså bort ifrån själva telefonen och mot skalet så att säga.

19. magkliarn

magkliarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hmm... när du säger batteri pinsen, menar du då egentligen de två guldiga antenn pinsen som sitter på luckan?

20. rAEbl

rAEbl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nej absolut inte. Pilla inte på dom för guds skull :P Menar pinsen som batteriet har kontakt med under skalet lixom.