bakgrund efter uppdatering

Discussion in 'Desire HD' started by alliixa, Apr 24, 2012.

1. alliixa

alliixa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej hej ! Jag skulle behöva lite hjälp med min HTC Desire HD. Innan jag uppdaterade den så gick det att ha breda bilder som bakgrunds bild som medans man gick fram och till baka på första sidan liksom låg kvar på samma ställe och inte följde med, när man flyttade fram och tilbaka kunde man se mer av bilden (lite svårt att förklara)och nu så kan jag bara ha vanliga stående bilder eller annars så måste jag beskära bilden och då ser man ju inte allt som man vill ha med på bakgrunden. Jag undrar on någon vet hur man kan ändra det eller om det kanske finns någon app son kan fixa det... Jag skulle bli jätte glad om jag kunde få svar på min fråga :)

2. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Eftersom jag själv har en rootad enhet så minns jag inte vad som är stock i nuläget men visst är det Sense 3.5 som rullar på orootade enheter? I sådana fall ligger bilden fast eftersom de sju sidorna i karusellen numer går att köra hela varvet runt. (Står du längst till vänster och swipar till vänster hamnar du längst till höger).

Av denna anledning så ligger bilden alltid fast tyvärr och så vitt jag vet finns det ingen app som kan fixa till det hela. Det skulle dessutom se lite konstigt ut om det blev ett hack i bakgrunden när karusellen går hela varvet runt.

/fogy

3. DCLXVI

DCLXVI Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du får byta launcher, ADW Launcher, Launcher PRO och GO Launcher är bra alternativ, jag valde GO efter att ha testat dessa en del...
    Dock blir man av med alla HTC Widgets men det är ingen större förlust...

GO Launcher klarar av att loopa hemskärmarna även med utsträckt bakgrund och har då även ett alternativ för att få en snygg övergång...