Bakgrund och batteritid

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av ManUnited, 23 jan 2011.

1. ManUnited

ManUnited Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag undrar om bakgrunden på Desire HD (den organge-blåa där cirklar rör sig sakta) drar mer ström än om jag exempelvis skulle byta till en vanlig bild/foto?
    Det borde väl vara så att cirklarna som rör sig drar lite mer ström?

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Gör det säkert? Men frågan är hur mycket? Det är som om du har en MASSA genvägar och ikoner på skrivbordet på din dator det tar mer eftersom det uppdaterar skrivbordet hela tiden.Men som sagt frågan är om det är "mätbart"??
    Jag envisas med att köra med "livewallpaper" som rör sig, och i den ROMEN jag kör där är det borttaget de här Nexus bilderna, så jag har en som ser ut som om man sitter o tittar ner på en solig havsbotten och knackar man med fingret där så rör sig vattenytan.
    Men jag har försökt att klura ut om det drar mer ström men det vet i katten om det går att mäta det? Min programvara är så attans snabb i min lur så ögonen knappt hinner med när man öppnar program.

Last edited: 23 jan 2011
  3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Live-bakgrunder drar mer ström än statiska. Ja. Är den dåligt kodad kan den dra något så in i bomben. Standard-live-bakgrunder är nog så bra som de kan bli. Eftersom processer för den körs hela tiden och den uppdaterar bakgrunden så drar den mer kraft.

Det går att se under batteriförbrukning (om de nu har förbrukat tillräckligt för att komma upp dit).

Du kan även ladda ner spare parts från market för att se vad som förbrukat processorkraft och batterikapacitet där med.

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det har du rätt i men tittar jag i min lur här så visas det 2% på min bild, och 57% på skärmen eftersom den har varit igång nästan hela tiden.Så min rörliga bild är nästan 0 o ingenting.