Problem: Bakgrunder passar inte på min Galaxy s3 vad jag än gör!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Wiruz, 30 sept 2012.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej

Försöker göra en bakgrund men har upptäckt att telefonen förvränger bakgrundsbilden. Spelar ingen roll vad jag gör!

Jag använder crop verktyget innan och då ser det bra ut men när bilden appliceras så saknas kanske 10 pixlar i höger och vänster sida. Detta med andra
    wallpapers också!

Jag har testat att göra egna i 720*1280px samt 1440x1280px utan en lösning.Har till och med minskat dessa utan att den ens påverkar 680x1240 och det försvinner 30 pixlar sammanlagt ialla fall.

Är det fel på min telefon?

Last edited: 30 sept 2012
  2. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Du får ladda ner appen Quickpic och sen får du välja bakgrund och beskära via den för att få till bakgrunden. Tänk på att du måste använda dig av Quickpic beskärning när du valt bilden för att det ska funka :)

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2

3. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Okej tackar!
    Dock är ju skärmen 720*1280 Pixlar så gör jag en bild i ex: Photoshop som är 720*1280 så borde det väl fungera?
    Första telefonen som har ett visst antal pixlar men ändå inte, för visst är väl skärmen på 720*1280 pixlar?

Skickat från min Galaxy S3a

4. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nu har jag tittat lite närmare på hur mycket som saknas av bilden på min telefon. En fråga bara Va fan är detta? Ska det verkligen vara så att en hel ikon rad i praktiskt taget alla sidor försvinner i bilden?

Alltså för att dra en parallell så när jag gjorde en bakgrundsbild till min Iphone 4 så nog fasen syntes allt i bilden när man la in den på telefonen!

Jag har målat en vit ram runt en 720x1280 pixlar stor bild. Endast 1 pixel syns på telefonen!!!! Vilket skämt!

Jag kör Nova luncher om det har något med det att göra.Byter jag till orginal så får jag fler pixlar tillbaks men bilden är skev i alla fall! Fattar ingenting?

Om nu skärmen är på 720x1280 så borde väl förf... hela bilden synas?Är det jag eller telefonen som är efterb....? Lite irriterad! Man ska inte behöva något extra program om jag gjort bilden i samma storlek som skärmen!

5. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Testa detta:
    Gör bilden 2160x1280 pixlar och det du vill ha som bakgrund sätter du i mitten av denna bild, sätt den som bakgrund och kolla om det funkar :) Detta problemet är dock inget som är Android-relaterat i sig utan det är Samsung som av någon konstig anledning valt att göra det på detta sätt, varför är det nog ingen som vet men värdelöst är det iallafall. S2:an fungerar det perfekt på precis som alla andra Android, men inte på S3:an..

6. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

nä det fungerar inte heller.Gjorde dessutom en helt grå bakgrund och nu är det gradients i botten och toppen när man kollar på telefonen. La in en 24pixel stor border innanför 720px, den ser inte ut att synas än! Det här är ju underbart! :teeth:

7. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Om jag swichar från Nova luncher till TouchWIZ så ser det bra ut nu. Måste vara något strul med Nova luncher då? Har dessutom installerat GO luncher och det ser lika jävligt ut som i nova (rent ut sagt) *Ursäkta språket!

Vill ju köra Nova helst och Golocker för temat till min låsskärm. Kanske får avinstallera dessa då :/