bakgrundsbild problemet - blir galen

Diskussion i 'Samsung' startad av brodiniozo, 26 aug 2011.

1. brodiniozo

brodiniozo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Nu har jag faktiskt testat diverse appar som wallpaper wizardrii och wallpaper slideshow osv.. det funkar ibland som jag vill, men långt ifrån alltid. finns det ingen app som har enbart anpassade bgb för hc? Eller tror ni att dom kommer göra någonting åt det här vid någon framtida uppdatering? Är det lika på alla hc tablets? Har någon en ultimat lösning för det här? jag blir tokig.

2. Adamski

Adamski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Håller med att det är knepigt med bakgrunder på hc. Trots rätt upplösning och allt, så visas bara en bit (100%) av hela bakgrunden och då ser det ut som f** och tappar helt poängen. Det värsta är att jag tycker att det då och då funkar som det ska med vissa bakgrunder. Jag fattar ingenting, skitknepigt.

Några fungerande bakgrunder hittade jag i denna appen: http://goo.gl/AfVp3

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Är lika över alla android versioner att bakgrunden blir knepig då den ska fylla upp flera hemskärmar både i landskap och porträtt.

Använder själv wallpaper slideshow som fungerar ypperligt.
    Bara att skapa en ny mapp där du endast lägger den,de bilder du vill använda och bocka ur alla options rutor så får du en bakgrund som ser perfekt ut i landskap, och det är så HC är tänkt att användas. Iallafall då man pillar runt mellan hemskärmarna.

Då man använder wallpaper slideshow så använda bilder som är i närheten av 1280*800 då man använder detta program så är bilden låst/statisk och ändras inte då man går in och ur menyer eller bläddrar mellan hemskärmarna.

Annars är det 1920*1408 som gäller
    Duger inte det så sök runt lite så finns det flera guider hur man fixar till bilderna i photoshop så bilderna får rätt size osv

4. chavonsk

chavonsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Appen MultiPicture Live Wallpaper tycker jag funkar bra.