Bakgrundsbild till mobilen

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Flaco, 21 mar 2011.

1. Flaco

Flaco Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag har en Sony Ericsson x10 mini och har stora problem med att fixa bakgrundsbilder till den. Varje bild jag väljer blir alldeles för stor och typ inzoomad, det ser sjukt dåligt ut. Finns det inget sätt så att mobilen själv anpassar bilden så att den automatiskt passar in? Jag har försökt med massa olika bilder men det blir aldrig perfekt. Finns det någon lösning på detta problem? Något speciellt program som fixar detta? En applikation kanske? :)

Tack på förhand!

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Wallpaper set and save

3. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Klicka på bilden som du vill ha och välj "Annvänd som bakgrund"? Du får en liten ruta mitt på den tilltänkta bakgrunden... sätt fingret på en av kanterna och dra ut så rutan täcker hela bakgrunden. Därefter "spara"...

// Mange

4. mrfxcoupe

mrfxcoupe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snusdus du sade att bara trycka Wallpaper set and save. Kan du vara lite mer precis? Jag har också detta problem. Andra telefoner jag haft har anpassat bakrundsbilden själv. Jag kör Launcher Pro och har ställt inen skärm. Men när jag skall sätta bakrunds bilden så får jag den lilla ramen som man skall anpassa på bilden som skall visas som bakrund. Det bli oavsett om jag tagit bilden med kameran eller laddat ner den så blir det bara en tredjedel av bilden som kan visas. Jävligt irriterat. Detta är något jag retat mig på sedan jag köpte mobilen. Måste bildeu vara iten exakt storlek för mobilen skall klara att visa en hel bakrundsbild eller finns det något program som kan fixa detta? För mobilen klarar för övrigt av att visa fotona och bilderna. Någon som vet mer? Mvh. Peter

5. Snusdus

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Wallpaper set and save är en app som sätter väggpappret i full storlek.
    Googla för jag tror inte den finns på market

6. mrfxcoupe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackas Snusdus. Skall kolla upp det i kväll. P

7. Snusdus

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Om du inte hittar den kan du skicka ett pm . har den på mobilen så kan ladda upp den o skicka

8. mrfxcoupe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej och tack Snusdus. Har sök med ljus och lyckta efter " Wallpaper set and save" Har funnit. Länkar men är omöjlig att ladda ner. Efter lite sökande så fann jag " Wallpaper wizardrii" som funderar utmärkt. Änteligen har jag en bakrundsbild som är anpassad efter skärmen.
    jag tackar för erbjudandet att du skulle skicka den andra appen men jag har varit utomlands på jobb och inte haft denna mobil med mig. Fick tipps om denna av en jag jobbade med. Wizardrii finns på Market om någon fler är intresserad. P

9. Snusdus

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Wall set and save, Wizardrii och quick pic har jag testat. Alla fungerar bra!