Hej! Någon som har tips hur man får hela bilden att synas oavsett bildstorlek? Om jag sparar ner en bild jag vill ha som bakgrund, går in i galleri och väljer den går det ju inte få med hela bilden såvida den inte är exakt samma storlek som skärmen. Har testat att förminska till 1280*800 men det funger ändå inte konstigt nog.
Bakgrundsbilden är ju inte 1280 x 800 bara för att skärmen är det. För det första så rör ju sig bakgrundsbilden när du scrollar. För det andra så blir allt annorlunda när du sätter den på sidan och för det tredje så zoomas bilden ut när man är vid skärmen där man lägger till widgets.
Jag hade samma problem, och fick tipset att använda programmet Wallpaper Slide. https://market.android.com/details?id=com.birbeck.wallpaperslideshow&feature=search_result&pli=1
Ni har säkert märkt det men i alla fall: Hemskärmsscrollen flyter myyyycket bättre om man inte kör aktiva bakgrundsbilder! Dom är vackra men alltså lite prestandakrävande. Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk