Problem: Bakgrundsbrus

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av qlazze, 8 mars 2012.

1. qlazze

qlazze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag ringer med telefonen hörs ständigt ett ganska lågt bakgrundsbrus, även om samtalskvalitén är god. Detta hörs extra tydligt om personen i andra änden inte säger något, då hörs endast bruset. Man kan likna bruset med det som uppkommer när höjer volymen till max på en förstärkare och bara lyssnar på bruset som uppkommer från själva högtalarna. Brusreduceringen som finns påverkar inte alls, varken bättre eller sämre.

Om jag använder headset som följde med telefonen, då hörs inte detta brus. Det innebär att det är högtalaren i telefonen som orsakar det och inte nätet. Har provat SIM:et i annan telefon också & inget brus där.

Det kan ju hända att allt är normalt (att det ska vara ett litet brus i bakgrunden på dessa telefoner) eller om min Samsung S2 är defekt?

Last edited: 8 mars 2012
  2. qlazze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som tänkt på om era S2 brusar? Kanske min är defekt trots allt. Besviken i så fall, trodde det var bättre kvalitet än så på dessa telefoner.

3. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.385

MINA ENHETER

Klart det kan bli fel på en telefon. Samsung har ju trots allt sålt ett par miljoner s2:or. Så att en å annan telefon blir dålig är väl inget å klaga på. Hoppas det löser sig för dig

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. qlazze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart kan det bli fel. Tolkar ditt svar som att brus inte är normalt ;-)

Tack

5. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.385

MINA ENHETER

:) nej det är inte normalt. Så nåt fel är det. Du kan ju kanske väntar tills ICS kommer å kolla om det blir bättre efter en uppdatering eller så lämna in den direkt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.284

MINA ENHETER

Har samma fenomen på min SGS2,reagerade redan vid första samtalet på detta.

Kommer från en Arc S som hade klanderfritt samtalsljud,något denna inte har.
    Inget jag stör mig så vansinnigt på (kommer ändå byta inom någon/några månader).

Tror man vänjer sig vid det,har inte stört mig på det på senaste tiden men 100%- igt är inte samtalsljudet på SGS2.

Personligen tror jag inte det är ett fel. Skickar du in den tror jag du får tillbaka
    den med samma brus. Det är ju inte dåligt ljud på något sätt, bara ett lågt bakgrundsbrus

Last edited: 8 mars 2012
  7. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej har inte bakgrundsbrus på min s2

så jag tycker att du borde lämna in den eller kontakta service de kanske kan hjälpa dig?

8. qlazze

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska kolla med andra personer som har SG2 eller liknande telefoner & se vad de tycker. Jag har alltid haft Nokia innan & deras samtalsljud går inte klandra, dock är det ju bara en telefon;)

Det är ett ganska lågt bakgrundsbrus, det stämmer, och skulle inte förvåna mig om man får tillbaka den från service med samma ljud + ev. ngt. annat fel om man har maximal otur.

Skönt å veta att inte endast jag hör ett lågt brusande då :cool:

9. Steffe3

Steffe3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Så har jag haft på varenda telefon jag haft, nuvarande SGS2 inräknat. Så helt ovanligt tror jag inte att det är.