Bakomliggande app kommer fram

Diskussion i 'Allmänt' startad av thr, 13 jun 2014.

1. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har ett "problem" som är ganska störande. Det är lite diffust, men som det verkar vara så händer det när jag är inne i en app i flera nivåer, tex Facebook -> läser ett meddelande. Trycker jag två gånger bakåt så stängs meddelandet, sen stängs Facebook och DÅ kommer det senaste programmet upp en snabbis och så stängs det och så hamnar jag i launchern.
    Nån annan som har det så också?

Jag har märkt problemet på min förra Nexus 4 och min nuvarande HTC One M8 GPe. Hur det var på mina tidigare mobiler kommer jag inte ihåg.

Last edited: 26 jun 2014
  2. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Det verkar oftast vara Chrome och Widgetlocker som dyker upp, dom enda apparna jag inte brukar stänga genom att backa ur dom.

3. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

4. edvinnn

edvinnn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Det känns väll mer som ett programmeringsfel och inte något du kan göra så mycket åt...

5. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Är det jag som gör något fel? Det verkar ju inte vara så många som lider av problemet...

6. edvinnn

edvinnn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Är väll inget vanligt problem... har dock sett att det händer då och då. Skulle rekomendera att du kollar upp om det är vanligt för just din telefon då jag inte vet vilken du har.

7. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag skrev vilka mobiler jag har i första inlägget. En kompis har även samma bekymmer på sin Nexus 5.

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Är det efter en bakåt-tryckning som man såg Chrome lite snabbt? Jag var inte helt med på om du tryckte två gånger jäkligt snabbt eller bara en bakåt-tryckning.

Är väl lite i stilen med att du inte behöver köra bakåt utan operativsystemet dödar appar som inte används och att ha appar i ram-minnet sparar batteri i längden och även uppstartstiden för apparna. Men annars kan du alltid trycka home och sedan swipea bort appen ur recent-listan?

Förtydligande: Om appen är rätt programmerad så gör den inget när den är pausad, den har dock använt RAM som kan förkorta uppstartstiden för appen och även batteriet den använder om den t.ex måste göra nätverksanrop istället för att få tillbaka infon från ramet. Använt ram-minne är bra ram-minne.

9. thr

thr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag trycker två gånger bakåt, först för att stänga SMS:et, sen för att stänga Textra. Trycker jag direkt på hem-knappen så kommer jag ju att komma in i SMS:et nästa gång jag går in i Textra. Visst, jag kan trycka bakåt en gång för att gå ur SMS:et och sen hem-knappen, men det känns ju lite bökigt...

Problemet försvinner om jag ställer in att appar i bakgrunden ska stängas, men då förstör man ju diverse funktioner i appar som förväntas kunna göra något i bakgrunden.

I fallet på klippet så är det väl något man kan leva med, men det är värre när tex Boxee thumb remote är appen som kommer upp, för då försöker den ansluta till min Boxee.