Bakrundsbild som inte rör sig

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av mrfxcoupe, 28 nov 2010.

1. mrfxcoupe

mrfxcoupe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er.
    Har en Xperia mini pro som jag har lite huvudbry med....
    Kanske denna fråga har bearbetats förut men jag har sökt på forumet och inte hittat svaret. Har därimot sett att man har liknande problem på andra mobiler med Androidsystem men jag vet inte om knappar och funktioner är lika imellan. Mina fråga lyder.

Fråga ett.
    Finns det något program man kan ladda ner så att min bakrundsbild inte blir större än skärmen typ ''fit to screen''. Nu när jag försöker lägga in man bakrunds bild på min båt som jag haft på en Nokia N66 och har på min arbetsmobil Sony Ericsson 810i så funkar det kanon. Men jag kan inte finna någon inställning som fixar detta på min Mini pro.

Fråga två.
    Om man läser den så kallade användarhadboken (som är bara ett ihopviket papper) så finns det under ''Bekantadig med telefonen'' pos 16 Remhållare.
    Det ser ut att var ett fäste för ''senilsnöret''. Men på min mob är det inte öppet så jag kan trä snöret ingenom och fästa det. Har jag fått ett måndags ex som är fel gjuten eller är det någon mer som har liknande problem.
    Vet inte hur jag skall göra i såfall om jag karvar upp hålet utan att skada telefonen
    Jag vill ha senlisnöret då jag rör mig på båten så mobilen inte hammnar på botten av hamnen som min Nokia N66 gorde.
    Hoppas på att få lite hjälp.

2. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

1) Nej, inte vad jag vet. Du kan beskära bilden när du väljer den. Sedan visas den vänstra sidan på bilden på första startskärmen, när du scrollar/sveper till höger följer bilden med. Om du vill visa hela bilden på första skärmen så kan du kanske lägga till en tom yta på bildens högra sida...

2) Det ska inte vara hål i telefonen, det är bara två skåror mellan baksidan/skalet och telefonen. Ta av skalet så finns det en liten "krok" där du kan fästa ett snöre. Ser inte så hållfast ut, tur att telefonen inte väger så mycket :-)

3. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    på fråga 1.
    Med LauncherPro som Launcher så kan du fixera bilden till att inte scrollas... Om detta kan göras utan Launcherpro, vet jag inte.

4. mrfxcoupe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för hjälpen martin3 och DreamHawk.
    Det hjälpte mig med mina funderingar. Men det löste ett problem men jag fick ett annat.
    LauncherPro löste problemet med min bakrundsbild, behövde ta ner storleken för att det skulle se bra ut. Men jag fick ett nytt problem. Min weather widget fungerar inte i launcher pro. men då jag han hoppa in och ur LauncherPro när jag vill utan att slå av telefonen så får jag leva med det.
    Angående min andra fråga så har jag delvis löst det, hittar ingen krok att fästa senilsnöret på.
    Men jag har köpt en mobilvante som jag fäst senilsnöret i så på så sätt har jag löst det problemet.
    Ha det gott alle hop. P

5. EnJoker

EnJoker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Låter konstigt att en widget skulle sluta fungera för att du byter launcher.
    Vad är det som knasar och vilken väderwidget pratar vi om?

6. mrfxcoupe

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har löst problemet med min väder Widget.
    Det som behövdes göras var att ''aktivera'' det i LauncherPro igen. Jag tänkte inte på det.
    Men nu så funkar allt som det ska :-)
    Widgeten jag hade problem med var Weather Widgets (Har en sol som logga).
    Tackar igen. P