Bakskalet är dynga!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Jaxione, 21 jun 2011.

1. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Hej!

Fan va bakskalet på LG Optimus x2 är uselt. Efter att ha tagit bort det och satt dit det ett par gånger så passar inte skiten ordentligt. Detta gör att det knarrar och knakar så fort man tar i telefonen. Samt att det glipar. Vad gör man? Orka köpa ett nytt för att det efter 1 vecka ska bli likadant.

Mvh J

2. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min tele är hos anovo för tillfället och en av punkterna jag skrev var att bakstycket börjat glappa pga att jag måste ta ut batteriet vid alla dessa omstarter. Har dock inte fått tillbaka telefonen ännu så vet inte vad de säger om den saken.

3. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Ursäkta den kanske något omogna rubriken men blir så trött. Knarrar högt så fort jag lyfter upp telefonen, sjukt störigt. Har alltid tyckt byggkvaliteten vart så bra på Optimus x2 men klarar den inte av att man försiktigt tar bort bakskalet en 3-4 ggr då vetifan......Finns det att beställa nya bakstycken?

Mvh J

Last edited: 21 jun 2011
  4. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag har samma problem också. Det är riktigt störande

Sent from my LG-P990

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag har tagit bort bakskalet ett antal gånger, mest pga att CWM har krånglat. Men mitt bakstycke varken glappar eller knarrar. Det kanske beror på hur man hanterar bakstycket? ;)

6. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Njaa, är alltid väldigt försiktig med mina grejer så inte så troligt. Men måste pröva med ett nytt för står inte ut som det är nu :) Någon som vet vart man kan köpa? Hittade inget på nätet. Inte original iaf

Mvh J

7. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Själv sitter man ju på ett extra gratis backstycke som LG skickade till mig. Klagade på att det gick sönder av att mobilen hängde sig och jag behövde plocka ut batteriet. Sparar det tills luren inte fryser längre och man lugnat ner sig med att flasha ROMs och bricka luren.

Allt jag gjorde var att skicka ett mail till [email protected] (tror det var det). De är LGs officiella support för delar. Dock så tipsade jag alla om detta innan och då började de ta betalt för det (300 kr).

Jag har en extra laddare jag fick gratis med :)

8. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Som hund sa så öppnar jag bara bak skalet när CWM krånglar. Annars gör jag inte det. Men jag har inget glapp eller liknande :)

9. Oramia

Oramia Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

ni som har glapp emaila via den emailen som gavs above.
    Får du som svar att du är tvungen att betala så lacka ner på dom som in i.

LG Support vill troligen ha bra rykte. ;)

10. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Gött att man kan klaga mer och få gratis :) Bra att du delade med dig av det där!

11. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Ja det är endast när telefonen fryst som jag tagit bort bakstycket och då gjort det enligt konstens alla regler. Ändå är det glapp på höger sida.

Mvh J

12. Jaxione

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Prövade att skicka ett mail till [email protected] men fick bara tillbaka att mailet inte kunde skickas. Jag vill väldigt gärna få tag i ett nytt bakstycke. Någon som vet vart man kan få tag i ett?

Mvh J

13. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Kolla på LGs svenska sida om det är rätt adress. Den finns där om man letar lite.

14. SimDroid

SimDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har tagit loss bakstycket på min Optimus 2X väldigt många gånger av samma anledningar som ovan nämnda, problem med CM7 osv...
    Jag har dock inga problem alls med att det knakar eller glappar :)

Har aldrig heller stött på att mobilen fryser eller startar om sig själv med någon annan ROM än några enstaka gånger med CM7 som verkar ha detta problem.

Verkar som att det är lite olika byggkvallitét och varierande stabilitet på mobilerna från LG? Kanske för att det är en så avancerad mobil lanserad så pass tidigt för dess funktioner...

Last edited: 24 jun 2011
  15. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Tegra 2 är en ny plattform och det finns ingen annan telefon med Tegra 2 och 2.2 eller 2.3. Det som funkar är plattorna med 3.0.

16. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Först ber man om nytt bakstycke, men får den idén nedskjuten av Spacetronic...
    ...för att sedan (när man frågar varför man ska behöva betala för ett problem som LG själva föranlett) hålla fast vid att man ska behöva skicka in den på service...
    ...hur tänker dom nu? Ska man behöva låta telefonen vara inne på reparation i ungefär en månad bara för att de ska slippa skicka ut en sketans plastbit till kunder? Nu handlar detta inte om själva priset på 250 kronor, utan snarare att det är sinnessjukt idiotiskt att de ens nämner ett pris för någonting som bör anses vara självklart av dom (LG/Spacetronic) att skicka ut. Min telefon är för övrigt inte ens hos mig, utan snarare inne hos återförsäljaren för utvärdering då den trots reparation inte slutat starta om/slå av sig själv.

Kul? Ja absolut, jag kunde lika gärna ha skänkt bort ett kuvert med 5000 kronor på Blocket, och inte haft några problem på mobilsidan i nuläget. :mad:

17. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nja, det är väl precis det som kallas "service".. du har problem med något som antingen funnits där från början eller som föranletts av dåligt jobb av ingenjörerna.

eg. borde dom tom kunna hävda att det är du som tagit bort skalet på fel sätt eftersom dom garanterat haft någon stackare som tagit av och på bakstycket 100 ggr för att se om det duger, men eftersom det är inom ett år av köp så måste dom bevisa att du gjort fel och inte tvärtom.

Sen är det en helt annan sorts "service" dom falerar på när dom ger bort gratis skal till dom första men när dom märker att fler har problem börjar dom ta betalt, jämför dock detta med HTC som helt prompt sa att folk fick skicka in sina Desire HD eftersom dom gjort en undermålig produkt. Ingenstans diskuterades det att dom gratis skulle skicka ut nya batteriluckor som passade bättre.

18. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har inga problem med bakstycket. Har bara tatt av det några gånger dock.

19. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Det är helt klart så de tänkte. Men spacetronic lyder bara LG så det är inte Spacetronics fel. Jag fick både en ny laddare (för den pep, sa typ jag var orolig att den skulle explodera :D ) och ett nytt bakstycke. Båda gångerna svarar de med "Vi ska kolla med LG om det är ok" (ungefär) för att sedan be om leveransadress lite senare.

Detta är min konversation med Spacetronic:

Den 21 maj:

Jag:
    Den 23 maj:

Spacetronic:
    Spacetronic:
    Jag:
    Spacetronic:

Den 24 maj:

Jag:
    Den 25 maj:
    Ni kanske kan hänvisa till den konversationen och få det gratis också.

Last edited: 26 jun 2011
  20. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Har du något diarie- eller referensnummer jag kan hänvisa till? :)