Problem: Bakstycke för bättre grepp?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Snoris, 30 maj 2013.

  1. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det första som slog mig när jag packade upp min Note 2 var hur sanslöst halt bakstycket som följer med är (batteriluckan dvs).

    Jag brukar sällan använda cases till mina telefoner då jag tycker de gör mer skada än nytta och speciellt i fallet note där jag inte vill bygga på den redan väl tilltagna storleken.

    Men jag vill ha ett bättre grepp!

    Alla bakstycken jag hittar som man kan köpa är antingen billiga kina grejer med dålig passform eller metalöverdragna motstycken. Har testat läder och carbon fiber bakstycken som jag köpte på ebay men de har inte varit något att hurra över.

    Har läst om folk som tagit och sprayat sina originalcovers med plastidip och får en bra yta och behåller NFC funktioner. Men jag är rädd för att den "ytan" slits bort efter en tids användning.

    Vad jag är på jakt efter är något bra premium cover med bra passform i bra material. Hittills har jag inte hittat något i den vägen. Tvivlar på att jag är ensam om detta? hjälp :)
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag köper alltid ett Tpu skal till mina telefoner, så även till min S4. Fick tag på ett som är riktigt slimmat faktiskt. Köper alltid på ebay. Svårt bara att veta hur det sitter på telefonen innan man fått hem det. Brukar alltid beställa mer än ett och från olika säljare (kostar max 15:- st) och något av dom jag beställt brukar jag gilla mer än dom andra :)

    Tycker också att dagens telefoner är alldeles för glatta och min åker upp o ner ur fickan en jävla massa gånger per dag


    Skickat med Tapatalk
     
  3. swejuggalo

    swejuggalo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    214
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 12
    http://www.otterbox.com/ :) Tappar du en Defender så stutsar den antingen upp i din hand igen eller gör ett hål i marken ;-) Bra grep på Defender. Jag har dock tagit bort skärmskydd för att bli nöjd...
     
  4. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
  5. Snoris

    Snoris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag talar här uteslutande om utbytbara bakstycken / batteri luckor. Inga skal eller fodral då jag inte vill bygga mer på yttermåtten. Iofs så ju den du länkade Lasse58 bra ut, men det är inte vad jag söker.

    Har inget behov av att skydda telefonen. Jag vill bara att den ska ligga bättre i handen och se bra ut.
     
  6. Bilal

    Bilal Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    555
    Mottagna gillanden:
    155

    MINA ENHETER

  7. Adde.k

    Adde.k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    original flip Cover ger bra grepp. Den är verkligen hal som en tvål

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  8. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Förstår nu vad du menar. Personligen tycker jag det är värt att skydda kameralinsen. Kameran i Note 2 är riktigt bra. Vill man skydda den måste det ju vara något skydd som bygger lite på baksidan.
     
  9. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Hade ringke slim på min note 2 o det bygger lite o gör att den inte är hal, passformen är riktigt bra. Finns att köpa på ex themobilestore.se eller se.mobilefun.com