Bakstycken/Batteriluckor X10

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Buzz, 31 maj 2010.

1. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Någon som sett var man kan köpa lösa bakstycken till X10 än? Antingen original eller kopior?

2. Pitzon

Pitzon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag köpte ett vitt orginal av skalshop.se iaf för ett tag sen

3. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Ta alltid som regel att kolla på Ebay när det gäller alla former av "reservdelar" som hör till X10. Där kan man hitta det mesta till en bråkdel av kostnaden här hemma, då inklusive frakt!

4. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

kan hålla med till en viss del men sen är ju kvaliten som man betalar dvs inte alltid den bästa... ett skal kan väll inte vara så dyrt här i sverige?

5. tureture

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    I en annan tråd skriver någon om flera hundra kronor för ett skal köpt i butik här! (front & bakstycke)
    Vi är några andra som beställt samma på Ebay och då fått TRE stycken! Svart, blå & röd, samt 3 stycken displayskydd! Allt detta för endast ca 100 svenska kronor inkl frakt!

Nu har jag beställt ett extra batteri + laddare (med utbytbar kontakt för att passa bl.a England) där samt en skinnväska med clips. Allt detta för endast ca 200 kr inkl frakt. Trolig summa om jag köpt det här? Ja runt 800 kr skulle jag tro? Förmodligen mer.........

6. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

ja men vafan har man lagt så mkt pengar på en bra mobil så får man ju punga upp lite till haha nej skojja bara men då är ebay ett enkelt val om det skiljer så mycket i pris, har du några länkar från ebay? finns det batteri med mer kapacitet dvs längre batteritid..??

7. znorc

znorc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony XZ

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony XZ
    Platta:
    Sony Z4 Tablet
    Mugen har batterier med bättre kapacitet. Investerade själv i ett 1800 mAh för ett par veckor sen. Gör att mobilen räcker nån timme längre och jag slipper ladda den på jobbet under dagen.

Beställde på onsdag kväll och fick hem den på fredagen. Detta med det långsamma fraktalternativet!

http://www.mugen-power-batteries.com/sony-ericsson/sony-ericsson-xperia-x10.html

8. tureture

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Det batteri + laddare jag köpte hittar jag inte nu? Det var kanske så populärt så det temporärt är slutsålt? ;)

Men om länkningen fungerar så har du några andra exempel här:

Batteri (1500 mAh) + väggladdare och billaddare 14 $ http://cgi.ebay.com/Battery-Wall-Car-Charger-SONY-ERICSSON-Xperia-X10-/250642547123?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item3a5b75c1b3

Läderväska 7 $ http://cgi.ebay.com/Leather-Flip-Case-Cover-Sony-Ericsson-Xperia-X10-/280514811577?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item414ffc56b9

3 st färggranna fodral och 2 LCD film 11 $ http://cgi.ebay.com/3x-Hard-Case-2X-LCD-film-Sony-Ericsson-xperia-X10-/170493340652?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item27b231ebec

Jämför gärna dessa priser mot den svenska marknaden! Och vid alla mina köp så har det fungerat hur smidigt som helst med Visakort/Paypal. Leverans inom 14 dagar! :)

9. glimbrink

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

okej ser najs ut men när man byter skal byter man framsidan också? Går det utan att skruva en massa? Och som föregående skrev med 1800mha batteri skulle ju varit bra att få lite mer kapacitet men nya skal och billaddare hade varit fint.

10. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Finns det inget skal som är hmm. nåt designat motiv liksom? Lite a la Nokia 3310 :)

11. Pitzon

Pitzon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja nu trodde ju jag att han menade en batterilucka/bakre skalet och inte något extra skal man skall ha över telefonen som ett fodral typ och som gör den ännu fetare och större. Är lite allergisk mot sånt.

Orginal bakre lucka hittade man iaf inte på ebay förut men nu har jag ju ett så har inte kollat på ett tag.

12. McAn

McAn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 325
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Hittade den här när jag browsade DX häromdagen:
    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37131

Enligt kommentarerna så verkar det inte komma med fönster på framsidan, så om
    man inte vill pilla bort det från "original-original"-skalet :)p) bör man se sig efter något annat.
    ~$30 är väl lite dyrt för bara baksidan.

Annars kan ju AndreasE köpa den vita och göra motiv á la 3310 själv.

13. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det hade ju varit något! Det kanske kommer? :D

14. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Eller om man bara tar bort framförallt SE loggan men även Xperia på baksidan. Skulle göra den snyggare. SE på baksidan är riktigt fult när jag tänker efter.