Bambuser - Youtube live?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Suntao, 29 maj 2009.

1. Suntao

Suntao Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yoo idag hade vi faktiskt en ära att få se Måns Adler föreläsa om hans nya tjänst Bambuser.com

Föreläsningen ägde rum på Blekinge Teknisk Högskola XPO 2009. Denne som för övrigt ägde rum i Karlshamn - Där jag bor.

Vad är då bambuser och varför vill jag nämna det här? JO!
    Live är alltid roligare än pre-recorded, precis detta vill Adler komma åt. Det går att koppla allt från vanliga videokamror till mobiler, han gjorde en live demo, där föreläsningen las upp på bamuser. Alla klipp sänds först i live, sen sparas de precis som youtube klipp när sändningen är över. Föreläsningen kan ses här. Note: Finns en del examensarbetsredovisningar innan, föreläsningen kommer senare.

För tillfället finns det en app till den jailbreakade versionen av Iphone. Detaljerna hann jag inte uppfatta, tror det hade med hårdvaruutnyttjandet inte kunde ske korrekt i den vanliga versionen.

Jag nämnde självklart om det fanns en tanke på en Android klient. Han sa att den programmering ligger över den programmering som han själv använt sig av till Iphone. Han va 100% positiv till en klient till Android, ett mail till honom och jag kunde få API'sen.

One more thing. Unboxing är så mycket roligare live ^^ Tips till unboxningar i framtiden

Last edited: 29 maj 2009
  2. Suntao

Suntao Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Han" är i självfallet han och hans team...

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 268
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det vore onekligen kul att se även Bambuser för Android, trots samtliga telefonerns tillkortakommanden vad berör videoinspelningskvalitet i dagsläget.

Att sända nästa unboxing live är ingen dum idé, vi skulle dock vilja göra detta i hygglig kvalitet. Känner ni kanske till någon tjänst för detta? Jag har tittat lite på ustream.tv, de verkar dock inte tillåta HD-strömmar.

Optimalt vore så klart om det gick genom YouTube, men de har väl inte öppnat sin live-tjänst för den breda massan ännu?