Banal fråga - ljudvolym & alarm

Diskussion i 'Allmänt' startad av laspalmas, 3 mar 2016.

1. laspalmas

laspalmas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hejsan,
    Kanske en banal fråga men för någon som kommer från IOS världen och nu har hittat till Android mobilerna :) så är det en del frågetecken.

På min Doogee F3 Pro ställer jag in alarmtider.
    Samtidigt har jag volymen ställd till tyst/ljudlös då jag inte vill höra alla mail-plingar på natten.

Finns det något generellt "Android-knep" för att få alarmet att höras trots att volymen är nedskruvad?
    På min gamla Iphone var det inga problem att särskilja tack vare deras hårdvaruknapp för ljudlös.

Om någon råkar veta, finns det sen någon snabbvariant för att enkelt ändra ljudläge (istället för att snoka upp inställningar - ljud och avisering) varje gång som jag temporärt vill ha luren ljudlös?

Tacksam för alla knep! :)

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 195
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    I regel brukar alarmvolymen vara oberoende av om du kör i ljudlöst läge eller inte - alarm har en helt separat volyminställning i Android. Om det fungerar på något annat vis måste tillverkaren ha gjort något galet.

Du hör alltså inte alarmet med ljudlöst läge aktiverat?

Du behöver inte gå in i inställningarna för att aktivera ljudlöst läget. Är det inte bara att antingen dra ned statusfältet och klicka på högtalaren eller bara dra ned volymen i botten ett extra steg genom volymknapparna?

laspalmas gillar detta.
  3. laspalmas

laspalmas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Ah, superduper! Där satt de båda två!
    Helt rätt, separat ljudinställning för alarmet och volymen i botten via mjuk-reglaget eller volymknappen!

Stort tack!

indika gillar detta.