"Banderoller" vid aviseringar?

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Alicia, 29 apr 2019.

1. Alicia

Alicia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Har precis köpt en Samsung Galaxy S10+ och jag stör mig lite på aviseringarna.
    När något plingar till i mobilen (sms/mail/messenger, osv) så skulle jag vilja att det kom upp som en "banderoll" (som iphone kallar det) på skärmen. I dagsläget måste jag för att se vad det var som pliingade dra nedåt över skärmen så kommer en lista med aviseringar upp. Jag skulle vilja se detta på skärmen direkt när det händer.
    Som det är nu så har jag ha min telefon bredvid mig. Jag hör att det plingar. Om jag då trycker på av/på-stängningsknappen en gång för att se vad det var så ser jag bara små ikoner för de händelser som skett. Jag skulle vilja se en förhandsvisning av resp händelse för att se om det är något jag vill titta på mer på just nu. Annars måste jag låsa upp mobilen för att sen gå in i resp. app för att läsa vidare. Omständligt värre.
    Någon som vet jag vad jag menar? Och går det att uppnå?

Mvh, Alicia

2. Nikolodien

Nikolodien Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Inställningar-låsskärm-aviseringar. Sedan ändra visningsstil? Osäker på om det är det du menar, men testa.

nagelsax gillar detta.
  3. Alicia

Alicia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Åh, TACK!! Där är den ju! Det såg ut som att det bara var ett on/off-val för aviseringar på låsskärm men tryckte man lite längre kom fler val upp!
    Precis bytt tillbaka till Samsung-världen från att haft iphone ett tag så mycket som är annorlunda...

TACK!

nagelsax, Nikolodien och osvanberg gillar detta.
  4. Nikolodien

Nikolodien Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Så lite så. Kul att det var rätt. Lycka till nu med din samsung! :)

nagelsax gillar detta.