Har en liten dosa med BankID kort isatt när jag gör bankärenden via PCn. Hade varit nimmt om det gick att göra även på transformern efterom den ju har USB port. Men jag antar att det behövs en specifik app från banken för att klara detta på Android. Finns det idag någon bank som har stöd för detta? Är fullt villig att byta bank för bekvämligheten.
Handelsbanken har inloggning med dosa, men kräver inte att den är inkopplad via usb. Funkar finfint på min transformer, och även på min Desire Z...
Ska man använda de som är bankid måste man va inkopplad och ha programmet, så tror inte de funkar på transformen Sent from my X10i using Tapatalk
Även hos swedbank loggar du in via en fristående dosa, dvs. du behöver inte koppla in den till din PC/Tablet. Swedbank har dessutom en väldigt bra app där du kan utföra de flesta bankärendena. Även betala räkningar!
De kan man göra med handelsbanken också men bankId är en annan sak där man tex kan gå in på csn o skatteverket direkt och ansöka om saker osv.
Ne inte för att betala räkningar osv, då går du på logga in > privat > bankdosa utan sladd sen loggar du in
Hej! BankID utvecklar också förnärvarande en Android-app (finnis på Market). Hur ekosystemet kommer funka är vi däremot lite osäkra på i dagsläget. Mvh Asus Sverige