Fråga: Bara en sak som fattas!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dec, 14 sept 2011.

1. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Sjukt nöjd med köpet av min nya Galaxy S II

Allt med telefonen är perfekt för mina ändamål, förutom en sak och självklart ska det vara strul med att ansluta spelkontroller till mobilen. Precis som min sålda Desire.

Det var tänkt så att man skulle använda telefonen som något av en portabel multimediabox, därav köpte man sig en HDMI adapter och förväntade mig att man skulle kunna ansluta ps3 kontroller eller wiimotes till telefonen.

Så....den ända lösningen jag kan tänka mig är att roota telefonen, men jag vill ju inte ta bort Samsungs stock rom pga att jag är rädd om att förlora funktionalitet.

Då syftar jag på de widgets, appar och touchwiz genvägar man redan har vant sig vid.

Är jag tvungen att byta Rom eller behöver jag bara roota telefonen för att kunna ansluta spelkontroller via bluetooth?

Vad för alternativa kontroller finns det? Jag antar att det inte finns kontroller som funkar via usb?

Last edited: 14 sept 2011
  2. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Är inte så insatt i det där med kontroller, men du kan root telefonen och sedan flasha in stockrom och behålla root som jag förstått det..

Kolla här så tror jag du kan hitta mer information om det..

Dec gillar detta.
  3. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

tackar för tipset! Men saken är att Samsung inte använder bluetooth drivrutiner som stödjer dessa kontroller =/ Så man är tvungen att flasha om den till en annan rom helt enkelt..

Jag antar att det inte finns någon rom som är nästan precis som touchwiz? Funktionellt och utseende.

4. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

5. PePPiZCH

PePPiZCH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Finns massvis med ROM:ar som kör med TouchWiz, typ Batista70 som är min favorit. I övrigt blir ju funktionaliteten ännu bättre och snyggare med t ex en ny launcher som GO Launcher EX eller Launcher Pro Plus, själv gillar jag inte TouchWiz alls...

6. esslan

esslan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äger själv en iControlPad och den fungerar på stockrom med programet Bluez IME.
    Kontrollen är för övrigt grymt bra. Lite dyr kanske men väldigt solid byggkvalitet och en underbar dpad.

7. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra alternativ, dock så skulle jag behöva köpa fler än just en kontroll tyvärr. Planen var att man skulle kunna spela fler än 1 spelare efter att man har kopplat upp telefonen till en hdmi sladd.

Jag antar jag får leta lite och see om det finns något som passar mina behov. Blev lite trött på Cyanogenmod, och tyckte att Touchwiz funkade bättre med att hålla saker snyggt och prydligt med kontakterna. Och de små genvägarna förstås.

Men vilka ROM's Fungerar det att använda med wii och ps3 kontroller?

Jag vet att Cyanogen mod 7 fungerar, men funkar t.ex Villianrom, Batista70 eller Cognition?

Jo men 470kr + frakt? Sinnessjukt dyrt tycker jag xD
    Men man får bra kvalité för pengarna, klart.

Men som nämnt ovan vill man hålla sig till något många har. Alla använder tyvärr inte android som spelkonsoler med kontroller till dem..därför skulle det vara mycket smartare att använda sig av Wii kontroller eller Ps3 kontroller, vilket alla mina polare har.

Last edited: 15 sept 2011
  8. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Äger ett par Phonejoys, underbar produkt!

Hur klockrent som helst att komma hem till vännerna, spegla upp telefonen på TVn och utmana varandra i exempelvis Mario Kart 64.

9. Spaennis

Spaennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ett tips är ju att köra cyanogenmod och sen slänga in Touchwiz 4.5 bara?

10. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Nu spelar jag inte spel över huvud taget, men telefonen har ju stöd för USB on the go. Kan man inte ansluta spelkontroller genom USB på detta sätt? Jag har själv en sådan adapter och har anslutit ett USB-minne till telefonen, detta vid en tidpunkt då jag var helt orootad... Eller har jag missförstått frågan? :)

11. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER