Problem: Bara jag som har problem med ATT och JAG?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Poteta, 24 okt 2011.

1. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Tjo!
    Mitt första inlägg här, ber om ursäkt om frågan har tagits upp innan men jag hittade inget om det iaf.

Bytte min iPhone 4 mot en Sensation i förra veckan och ja... vad säger man... Jag har sett ljuset! Fattar inte hysterin kring äpplets telefon, den jag har nu har överträffat alla förväntningar hittills. :)

Det enda som jag inte är nöjd med är rättstavningen och batteritiden. Beställde precis ett batteri på 3600 mAh (lär väl bli en tegelsten av telefonen men batteriet räcker nog) så det ena problemet är löst.

Det andra är att rättstavningen vill få mina "jag" till "JAG" och "att" blir "ATT".
    Vet inte om det har med HTC eller android att göra men det är jäkligt störande... Kan man ta bort ord och hur gör man då i så fall? Jag trodde att luren skulle börja använda det mest använda ordet men det verkar inte ske automatiskt.
    Help please!

2. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Sök på market efter "keyboard" så kan du nog hitta ett tredjeparts tangentbord som är fullt inställningsbart. Det ska gå med det vanliga också dock vet jag inte hur. :)

/kul att någon har sett utanför det "lilla" äpplets väggar :D

3. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Tangentbordet brukar bli smartare om man går in i Inställningar > Språk och tangentbort > Touch input och aktivera Tvåspråkig texttolkning.

Poteta gillar detta.
  4. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Ok, har ändrat nu.
    Just nu fungerar "jag" perfekt men "att" fungerar bara när jag skriver det efter "jag"... o_O

Känns som att det kommer ordna upp sig när man har använt ordet ett tag. Tack för hjälpen!

5. P_Jonsson

P_Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Var så för mig också först, men den lär sig hur du vill ha det.

När du skriver jag så kommer -JAG- upp i mitten(grön markerat) tryck längst till vänster i raden på -jag-. När du gjort detta 1ggr så slipper du detta igen.

Om du har problem med andra ord byt ut -JAG- mot valfritt ord och se tre rader upp ;)

Mvh
    /Peter

(Edit: jag är en dålig människa och skall läsa resterade inlägg ser att du löst problemet men men..)

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Detta är ett HTC relaterat problem dom haft på flera lurar sen urminnes tider, vetefan varför?

Som sagt så brukar det ge sig efter ett tag när man lärt den men jag skulle ändå rekommendera ett annat tangentbord, jag använder själv SwiftKey som är helt överlägset det inbyggda. Värt att testa :-)

7. Anonymous

Anonymous Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har så på min X10 :/

8. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Problemet kvarstår, "att" blir "ATT" trots att jag väljer "att" varje gång...
    Ska testa Swiftkey nu. :)