Bara jag som måste starta om mobilen en gång per dag?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av qwertylol, 13 sept 2011.

1. qwertylol

qwertylol Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hej!

Som rubriken, är det bara jag som måste starta om mobilen en gång per dag ungefär?

På morgonen fungerar allt bra och telefonen flyter på hur bra som helst. När jag kommit hem vid 17-18 tiden så är det världens segaste telefon. När jag kollar på ram använingen under "running applications" så är 221mb använt och 60mb fritt. Hur kan det komma sig?

Under dagen så brukar jag surfa, använda facebook/twitter och lyssna på musik. Inte mer än så...

Någon som kan tro sig veta vad problemet kan vara?

2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Vet inte vad ditt problem kan vara, men det har troligtvis inget med minnet att göra. För så där ser utnyttjandegraden för RAM ut på alla Androider utan att det segar för det (använda appar stängs inte utan ligger kvar och sover tills mer minne behövs, då slängs de ut).

Mer troligt att det är någon app eller widget som jävlas med dig.

Last edited: 13 sept 2011
  3. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Japp, inget jag gör, nånsin.

4. datagubben

datagubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Kör det gamla vanliga Semmelweis tricket: Sök efter kasualitet dvs det generella först och sen gå nedåt med hypotetisk-deduktiva metoden. Ta bort ett program i taget och se om problemet kvarstår, det programmet som du sist tog bort och om problemet är borta, är (troligen) det som skapar problem. :P

5. qwertylol

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

hmm, nu när jag tänker efter. Kan det vara att jag surfar runt med opera mobile och är inne på stora flash sidor?

6. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Alldrig fel att starta om mobilen då o då. Man får en ren uppstart rensar upp i minnen etc. Hur ofta har man pc igång dygnet runt? Själv startar jag om mina mobbar arc o samsungen några gånger i veckan. Har för mig att jag läst i manualerna att de rek det!

7. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag vet att Sony Ericsson rekommenderar att man gör det så pass som 1 ggr i veckan, står skrivet i deras instruktionsböcker. Som dem beskriver det "för att få en så optimal upplevelse som möjligt" eller liknande. Jag startar själv om mina ett par gånger i veckan, just för att undvika strul som kan uppkomma...

8. canfield

canfield Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Min arc såg till att starta om sig själv titt som tätt innan jag gjorde rent batteripolerna. Nu däremot så har telefonen snart varit igång i 600 timmar utan omstart. Har inte noterat någon prestandaförsämring, mycket gott betyg till arc!

9. kryddan

kryddan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag startade om min Arc idag efter 14d 13h 43min uptime. Enda orsaken var för att min BlåTand retades med mig. Annars märkte jag ingen försämring i prestandan.

Mina pc står på dygnet runt. Har en linuxburk som stått igång i 253 dygn utan omstart. Varför starta om / stänga av när man inte behöver :) Hade väl en uptime på min XP på ca 8mån innan jag startade om den :)

10. qwertylol

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har hittat felet. Ladda _INTE_ ladda inte ner appen "Music" från google. Nu när jag testat använda vanliga media spelaren så fungerar allt, hackar inte ett skit.

11. vetten

vetten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Haha skulle vilja se den som har en data på i ett år och laddar ner program o dyligt som inte får problem utan att rensa upp i op med en så kallad omstart som följd i varje fall med äldre op system. Nä vi som vill testa o undersöka olika appar o sitta o trixa lite får nog tåla ett o annat tills de får ordning på kompatibilites problemen som följer med nya op system.