Bara jag som tycker Galaxy S är seg?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hannes, 19 jul 2010.

1. hannes

hannes Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har haft min Galaxy S i nån vecka och jag tycker den är seg när man öppnar program och att det är lite delay när man skriver och öppnar program. Är detta något som kommer fixas i framtida updates?

2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    idag la jag in JG5 och tycker mobilen har blivit mycket rappare. I framtida officiella firmwares så kommer även mobilen att bli det, så det är bara att vänta om du inte vill flasha med en inofficiell firmware.

3. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag håller med dig att den är seg. Jag kör JG5 och den gör ingen skillnad i den aspekten. Att Samsung släpper firmwares som kommer att lösa problemet är inget garanterat, men man får ju hoppas.

4. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Igen, lägg in sd-fixen.....

5. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fortfarande ingen bra lösning... Jag vill inte vara tvungen att ha ett minneskort i telefonen.

6. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lägg in NAND-fixen då, nästan lika bra :P

7. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    bli ju bra mycket rappare med JG5, hade problem förut med att den sega ner sig med JG5 efter ett tag men efter en ny flashning fungerar den prima. Och lägger du sen in sd fixen på den så kan du ju knappt få bättre fart i den, och varför skulle du inte vilja ha ett SD i den? Har man ju alltid i sin telefon med maxad cap. så man får ut maximalt. :)

8. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vad jag läst ang. dessa fixar så löser de ett problem som finns i SGS minnesprestanda eller? dvs. har dessa NAND minnen så dålig prestanda att det blir så avsevärt mycket bättre att lägga ut applikationer på externt minneskort? kommer den nya firmwaren att lösa dessa problem förutom att telefonen segar ner sig enormt när man startat en del apps utan att "döda" dem för att få tillbaka minnet. (verkar inte som om Samsungs firmware sköter frigörande av minne på ett korrekt sätt och därav segar telefonen ner sig enormt efter ett tag)

Löser den senaste läckta firmwaren alla problem? eller måste man iaf. använda den här "SD fixen" för att få den riktiga prestandan i SGS'en?

9. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att du prickade alldeles rätt här, jag har rootat och kör på jgb (om jag minns rätt), alltså inget som egentligen löser några stall-problem... Men med AutoKiller (kräver root), som helt enkelt ändrar hur android hanterar programnedstängningar, har jag inte några sådana problem. Innan denna app blev telefonen seg när mängden tillgängligt minne sjönk under 25-30 mb...
    Har inte startat om telefonen på 2-3 veckor och den är rapp och stall-fri, trots massa installationer och borttagningar av appar.
    Det ligger nog något i det du skrev om minneshanteringen. :)

10. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Jag kör min SGS med org.mjukvara, och efter en omstart samt några öppnade program så är minnet redan nere i ca30-60mb. Att det måste vara så.. :(

Går jag in och dödar några program så blir det bra mycket piggare för en stund. Synd att man ska behöva göra det. Android skall ju själv frigöra minne när det behövs..men inte tillräckligt enligt mig. När jag kollar i appen android system så ser jag att programmen använder typ 15-40mb tom. kalkylatorn. Känns lite mycket o_O

En annan sak jag märkt på sistone är att det tar tok lång tid att ladda i många program.

Öppnar jag tex aftonbladet, IDG, my tracks , google maps m.m så laddar det i en evighet.. då menar jag efter att man kommit in i programmet och det uppdaterar sig. Aftonbladets supernytt är nog värst. Den cirkeln man ser rotera för att visa att det laddar han snurra 109 varv innan nyheterna dök upp, Handlar om iaf. 1minuts väntetid. Någon annan som har sån sirap en en del av sina program?

11. NickeW

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt, roota (du kan roota utan att bryta garantin), installera autokiller (den ändrar parametrarna för när android börjar döda bakgrundprocesser) så behöver du inte bry dig om manuell taskkilling.
    supernytt är segt, speciellt om man inte sitter på wifi, beror på att den laddar hem fullständiga artiklar med bilder och allt... Har nog inget med sgs snabbhet att göra :)

Last edited: 19 jul 2010
  12. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    vill inte roota utan jag håller ut tills det kommer en uppdatering från samsung. blir det inte bättre då så blir det nog att kolla närmare på rootning.
    kompisen startade supernytt samtidigt som mig i sin liquid och hans artiklar dök upp efter ca 7-8 sek medans min tuggade på i ca 5ggr så lång tid. konstigt enligt mig. telefonen är ju rätt pigg i övrigt. dock är jag trött på den där snurrande cirkeln som jag får sitta och titta på i många program.

13. NickeW

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ungefär dubbelt så lång laddningstid som din kompis med wifi på supernytt... Konstigt var ordet. Bör ju inte vara långsammare än en liquid på detta.

14. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Med JG5 och utan SD-fixen så flyger min SGS fram, utan några som helst problem med lagg eller laddningstider.

Sjuk skillnad mot shipping-FW

15. Aleks

Aleks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men JG5 mjukisen är på ryska lr??

16. borjeboy

borjeboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    man kan nog ställa in språket i den med skall du se :) undrar dock när den officiella skall komma i slutet av juli har dom ju sagt vilket skulle kunna innebära när som helst denna veckan eller i början på nästa

17. mengan

mengan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eh, ja, so? Betyder inte att man inte kan byta språk..

18. Aleks

Aleks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vem har sagt det? nödvändigt o va så dryg?

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Faktiskt så var min på engelska när jag först startade upp den, men en annan var på ryska.

Om du kollar innan hur menyerna ser ut är det busenkelt att ändra direkt

20. Aleks

Aleks Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja jo de vet ja, men ja va enbart nyfiken på vilket språk som är "standard" i dom nya releaserna