Bara skräp

Discussion in 'ASUS' started by dasch123, Jun 8, 2012.

1. dasch123

dasch123 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har nu haft min platta i ett halvår och har inget bra att säga om den.

Har tidigare gnällt om att det inte går att släcka skärmen när man tex ser film på teven.

Sen ICS kom så har plattan blivit helt värdelös, har man tex externa högtalare så slutar ljudet helt plötsligt att fungerar och plattan måste startas om. Har aldrig provat om det händer utan något ikopplat då plattans högtaler är sämre en sämst.

Laddaren jävlas och vill inte ladda plattan eller tgb. Men nästa dag går det bra.

Sen har vi det här med att när den ligger i dockan avstängd så suger den ut batterierna. För jävla dåligt. Det i kombo med den opålitliga laddaren gör ju att man blir galen.

Jag kan fortsätta med massor om hur kass den är att surfa på, skriva med, det jag inte provat är hur den skulle funka som fresbee. Säkert inget vidare....

Men seriöst, någon som har något tips på lösning för det där med ljudet. Har gjort fabriksinställning men det hjälpte ju inte såklart.

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det är väl just högtalarna jag är missnöjd med när det kommer till denna platta. Annars har jag inte de problem du beskriver. Tråkigt att det är så i ditt fall. Något man köpt för över fyra tusen så borde man känna sig mer nöjd...

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

3. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är rätt säker på att jag har sett ett fix till högtalarproblemen på xda's forum. Mitt tips är att du gräver lite i de trådarna..

dasch123 likes this.
  4. John-Erik

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Kanske fix till det problem som trådskaparen beskrev. Men högtalarna i hårdvaran har inte riktigt hög standard. Bullrande omgivning och det är typ helt kört. IPad i detta anseende står bättre med sina högtalare. Men jag hoppas att min nästa platta har bättre högtalare när tiden är inne att uppgradera sig

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

5. dasch123

dasch123 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack Ampakin, ska ta mig en titt där.

6. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lugnt ;) ledsen att jag inte kan ge dig ett bättre svar än så bara, xda är en djungel :(
    En dum fråga förvisso men - har du uppdaterat den till absolut senaste fw? Jag hade också problem med att dockjäveln sög ut batteriet ur plattan men detta verkar vara fixat i senaste fixen, har inte haft ett enda bekymmer med den sedan .24 kom.

Jag laddade hem hela fw-zippen från asus supportsida och körde en installation från minneskortet istället, det var ngn guru på xda som trodde problemen berodde på ota uppdateringen... Ingen aning om det gör någon skillnad i praktiken dock, tänkte att jag kunde lika gärna testa ;)

7. John-Erik

Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag har märkt att.. När min platta har dragits mycket från sitt batteri på så sätt att både dockan och plattan har lite batteri. Laddar jag via dockan när plattan sitter i tycker jag mig bara ha 75% av kapaciteten jämfört med när jag laddar båda till fullt var för sig.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2