Barnsjukdomar HTC / Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av coredev, 17 mar 2010.

1. coredev

coredev Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Halloj.

Bör man vänta med att köpa sin Desire tills det har gått några månader? På vissa andra mobiler så verkar det finnas en del barnsjukdommar som de (förhoppningsvis) fixar inom de närmsta månaderna efter en release.

Någon som haft en HTC-lurar som vet om de brukar lida av sådana rent generellt?

/Robert

Last edited: 17 mar 2010
  2. qetuR

qetuR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag inte rört nån Desire, men det som verkar strula är multi-touchen, i mer avancerade applikationer, det ligger ju hårdvaran. Det ända jag kan komma att tänka på är att HTC släpper någon typ av mjukvaruuppdatering då främst av romen, det lär alla Desire:s kunna få.

Jag kan inte komma på något exempel där man har börjat pilla i hårdvaran för att få bort barnsjukdomar i övriga HTC telefoner, men jag kan såklart ha fel.

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Eftersom hårdvaran i Desire i stort sett är identisk med den i Nexus One borde barnsjukdomarna redan vara borta vid release. Det är åtminstone ett rimligt antagande vad gäller skärm minne processor m.m. där de båda delar hårdvara.

Finns väl inga rapporter om barnsjukdomar hos Nexus One?

4. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Det enda jag kan komma på hos N1:an är att det kommer in damm under skalet...

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Med tanke på att HTC byter ut stora delar av Android mot sina egna lösningar, det de gjorde med Android i Heron iaf, så kan det fortfarande finnas barnsjukdomar i Desire trots att hårdvaran är lik Nexus One.

6. coredev

coredev Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Barnsjukdommar i mjukvaran kan man ta, för det uppdateras förhoppningsvis. Felaktigheter / kvalitetsmissar i hårdvaran är desto värre..

7. TGIF

TGIF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Kan man få bort det genom att skruva isär telefonen, eller sitter sammet där för alltid?

8. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Damm under skalet är det värsta jag vet. Alltså damm som kommer på displayen. Förhoppningsvis är det inte så farligt.

9. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Det beror på att hörnen inte sitter fast riktigt ordentligt. Många har tryckt hårt på kanterna, för då ska det tydligen "klickas till". Men om jag inte minns helt fel så är det bara att skicka in telefonenen till HTC...

10. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

mjukvara uppdateras bort, hårdavaran är troligtvis inte "lik" Nexus One utan identisk.

11. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Visst, mjukvara kan uppdateras, men HTC är ju inte direkt snabba på den fronten.

12. Huddit

Huddit Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan fortfarande stänga av Sense. Hårdvaran är inte helt identiska, mer ram i Desire, ingen mic, annan mus, radio vet jag inte riktigt än etc.

13. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Du får det att låta så lätt. Men Sense är ju inte bara launchern, det är ju ändringar av Android i grunden (tex extra buggar i com.android.phone, en annan kalender som på Hero saknar veckovy och permanenta notifieringar, browsern körs alltid i fullskärm) och en del extra appar som körs automatiskt i tid och otid. Tex appen för PC syncning körs alltid i bakgrunden oavsett om mobilen är inkopplad via usb eller ej och oavsett om man använder syncning över usb eller ej, och den går inte att ta bort och dödar man den så startas den automatiskt igen. För att bli av med all sån skit så måste man roota mobilen och fixa en ROM baserad på vanilla Android. HTC mobiler är som Windows burkar från Dell, innehåller en hel massa skit som bara tillför problem och försämrar prestanda. Fast de flesta är väl vana vid att "fixa" en OEM skiva för Windows och alltid börja med att göra en ren installation när man köpt en ny dator, så då är det väl ganska enkelt att vänja sig vid att alltid roota och göra en ren installation av Android på nya mobiler också. :)

14. leasken

leasken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Edit rubrik till "barnsjukdomar" nån.

15. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Eller så väntar du helt enkelt på att folk har börjat få sina så märker du om det finns några...