Hej. En av anledningarna till plötslig spädbarndöd är värme. Är babyn för varm tror den att den befinner sig i lovmodern och slutar andas. Jag vill ha kol på mitt kommande barn temperatur. Finns det ngn minitempsensor som barnet kan ha på sig hela tiden som övervakar detta. Gärna som är trådlös och ex skickar temp via BT till luren.
Näe, de flesta telefoner kommer utan termometern. Skaffa en sådan sensor som börjar tjuta när ungen inte andats på en viss tid. Jag har två ungar och båda två har klarat sig, håll koll på barnet istället, medan de ammar behöver de ju ändå ha mat var 3e timma typ. Annars, grattis till ungen Sent from my Nexus S using Tapatalk
hehe, ja, jag vet att du kommer utan termometer Frågade om en termometersensor som är trådlös som kan läsas av från luren. Har du ngn länk på andningsvaningsapparaten?
Här är en länk till ett larm som jag rekommenderar varmt. Vi har använt det på två barn ca 1år på varje barn (dock så skickade vi in den och bytte batteri då det håller ca i ett år). Har falsklarmat mindre än 10ggr per barn. Andningslarm Respisense, andningslarm fr samsovning /qsec
Nu gav du mig en idé... en sådan sensor skulle ju kunna appliceras på inte bara små bäbisar utan lite allt möjligt... en vägg tex för att mäta innetemperaturen... VILL HA!!!