Baseband 725 + tele2 ?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av jonas9000, 22 aug 2011.

1. jonas9000

jonas9000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kör baseband 502 idag eftersom det är enda versionen som fungerar hyffsat med combon LG P990+Tele 2. Men nu finns även 725. Någon med samma uppsättning/bekymmer som har testat 725?Vilket resultat ?

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vissa säger att de hör missljud när de pratar med mig, jag hör bra. Vet inte om de gäller alla men jag har fått höra det.

Tele2 och Helt officiell 10d, bör alltså ha passande RIL

3. jonas9000

jonas9000 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja just det. Du har inga bekymmer, men den du pratar med hör dej dåligt-skit dåligt. Gällande ril så finns ett passande till 725 baseband. Men tyvärr var inte detta min fråga. Min fråga var hur är kvaliten med baseband 502/ril 502 jämfört med baseband 725/ril 725 om man har Tele 2 som operatör ???

4. kruppin

kruppin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tror inte operatören spelar någon större roll.. Men som sagt har inte du några problem att höra folk, däremot kan de ha problem att höra dej.. Är dock ingen som klagat till mig ÄN, men har läst om andra. Du får pröva helt enkelt, ingen svårighet att byta tillbaka om det skulle vara så.

5. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Operatör verkar spela roll, jag har fått uppfattningen att fler har problem med tele2 än t.ex. 3 eller konstigt nog telia (som ska ha samma nät för UMTS)

Mitt inlägg var för att säga att 0725 inte är problemfri, jag har inte gjort några jämförelser, folk har klagat på samtalskvalité sen jag skaffade den här luren

6. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jaha, ni pratar om ljudkvalitet. Jag har tele2 samt 622, inga problem med kvaliten.

MEN, har testat alla bb utom 725 och telefonen tappar mottagningen helt några ggr per dag med samtliga. Har jag tur återfår jag mottagning inom nån timme, annars är det omstart som gäller.

7. macvald

macvald Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har nu provat nästan samtliga baseband jag hittat. 218,405,502,606,614,622 och 725 med tillhörande ril på cm7 men ingen fungerar perfekt. Bäst fungerar det helt klart med 502 som jag sitter på nu, men inte perfekt. Gjorde ett test idag med och utan handsfree och det visade sig att med handsfree blir ljudet för motparten lika bra i cm7 som med stock/modaco fast utan handsfree.

Nu har inte jag någon aning om varför det är så, men har läst om olika audio-värden i hidden-menu som tydligen ska påverka telefonens mikrofon. Har dock inte läst om att det finns någon metod för att ändra dessa... Måste inte cm-teamet (arcee) vara medveten om detta? eller är just ett specifikt baseband som jag inte hittar som det fungerar bra med?

Kan tillägga att jag provat med två olika handsfree och fått samma resultat. Kan inte någon mer som får klagomål på att man hörs dåligt prova med handsfree och kolla om det blir bättre? :)