Fråga: batista70 eller villainrom?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Armine, 28 okt 2011.

1. Armine

Armine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    hej! jag är ny med ROM osv och vet ej mycket om ROM så undrar vilken ROM som är mycket bra batteritid och stabil. batista70 eller villain ROM? tänkte ha touch x-power men smaberg hade sålt sin galaxy s2 tror jag så den är död :( tack för svar!

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Det är väl bara och testa och se vilken du tycker är bäst?

3. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

Håller med slajk.. Testa dom å se själv vilken du tycker känns bäst. Angående batteritid så kan du slänga in nån annan kernel å se vad du kan få ut för batteritid.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Armine

Armine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 11 Pro
    vet inte så mycket om hur man unrootar så vill bara slänga in en istälelt för att bara byta. men. är det kernel som gör skillnad eller för jag tänkte ha syiah... kernel eller en annan kernel som är bättre än den

5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Gäller väl lite samma sak som dom andra två svaren att testa någon kernel och se vad du gillar. Själv kör jag Batista med Syiah kernel och jag tycker det funkar lysande. En del säger att Syiah laggar men det är inget jag märkt något av. Batteritiden är helt ok men det beror ju givetvis också på hur mycket du använder luren. Jag laddar min varje natt men den hade säkert klarat sej i minst ett dygn. Och då använder jag den ganska flitigt.