Fråga: Batteri-appar

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av johnj, 8 mars 2013.

1. johnj

johnj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Finns det nån batteri app som verkligen funkar har provat massa men märker ingen skillnad på min sgs3, finns det bättre appar att övervaka batteriet om man rootar??

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3.144

MINA ENHETER

Den bästa appen, hands down, är "Better Battery Stats". Finns gratis på XDA av utvecklaren själv (poängterar detta så ingen tror jag länkar warez): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Eller så finns den på Play som donationsapp för ~14 kr. Båda versionerna gör samma sak.

Än en gång, välkommen in i root och rom-världen! Du kommer inte ångra detta. Android i grunden är väldigt anpassningsbart (om man pillar mycket med andra hemskärmsappar o.s.v.) men erbjuder ofantligt mycket mer med root. Om du känner dig experiment-sugen, så har du en lista med appar du kan ta bort här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88873

Glöm inte att ta en s.k. NANDroid innan! Du backar upp hela mobilen som den är (modem backas dock inte upp) och kan med lätthet återställa om något fuckas upp.

Last edited: 8 mars 2013
    johnj gillar detta.
  3. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bra tips från Ascii
    Better battery stats är ypperligt att se över wakelocks på din androidlur

själv använder jag ibland Battery Monitor Widget från 3c som överblick över både laddning och urladdning av mitt batteri.

Du kan deaktivera flertal appar även från samsung och Google utan problem utan root , men du bör vara vaksam om om du deaktivar viktiga processer som är viktiga för android. Mer info finns på xda och Ascii:s tråd.

Jag har själv avaktiverat allt från Samsung och använder samsungs rom, att spara batteri är mitt tips att begränsa antal appar och seöver wakelocks.

Kan rekommendera "Tasker" för att styra efter dina behov.

4. chucken

chucken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    318

MINA ENHETER

5. johnj

johnj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för alla svar :) greenify verka helt ok men kräver dock root, om ja vågar mig på att roota nån dag så ska ja prövad en :D

6. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Måste ta en titt på Greenify. Tack Chucken!