Batteri från 30-0% utan användning.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Pois0n, 14 aug 2011.

1. Pois0n

Pois0n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hade när jag la mej 30% och när jag vakna så var telen död. Har kollat vad batteriet gått åt till. Skärm 30% samtal 17% men inget annat konstigt.. är detta normalt? Kalibrera om?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag är lite fundersam angående den romen, när jag installerade den om igen för några dagar sedan så vägrade den att låta mig lägga dit en klocka på startskärmen.Rosie filen var korrupt.
    Efter att ha raderat EXT partitionen och börjat ifrån början igen så fick jag en klocka.Men jag fick då andra konstiga fel, då när jag skulle restora tillbaka allt med Mybackup så starta den om helt plötsligt. Startade den igen och gick ett datum tillbaks och då fick jag tillbaka de flesta apparna.
    Senare den dagen låg den på laddning när den helt plötsligt började att bootloopa.
    Den lät som en långsam kulspruta, he he.Det bara fortsatte så,så att jag flashade i iNsertcoin 1.1.0 istället, inga som helst problem den går som en klocka.
    Så att den romen + Mybackup är jag personligen mycket misstänksam mot.
    Mybackup har gjort så förr där jag inte kan återställa mina backuper.Så jag installerade Titanium PRO istället.Hoppas inte detta händer igen.

Nu "stökade" jag med den romen i ett antal timmar där den gav mig en massa olika fel under flashningen, så jag testade nog att installera den cirka 15-20 gånger men det skapades nya fel under tiden.Det är därför jag antar att det är något fel på den?

Last edited: 14 aug 2011
  3. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Använder 1.1.0 men tror dock romen spökar. Byter bort insert coin idag och testar supernova

4. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Det var ju märkligt? Jag trodde du körde med V52 eftersom det stod att läsa där vid din info.
    Den romen V1.1.0 är nog det stabilaste jag har haft i min lur måste jag säga.Ok hoppas ditt problem försvinner när du byter rom i alla fall. :cool:

5. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    vid battery drain så kan det vara idé att testa en annan kernel.
    jag fixade in en kernel åt brosan som många använde, men av någon anledning så drog telefonen 240mAh trots att skärmen var släckt han var inte så glad när han efter bara några timmar upptäckte att han hade 40% kvar trots knappt någon användning alls och detta med ett dubbelbatteri. så in med en annan kernel och så var det ingen mer battery drain :)

6. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Flashade om samma Rom och wipade batteri stat. Nu kört telen 13 tim och ligger på 70% med mycket användning. Testade faktiskt autokiller memory optimizer och tycker de flyter för bra. Ligger på 210 ledigt i ram :-) synd å klaga. Nöjd med insert coin

7. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jamen håller med dig, efter en del tester kom jag på att jag inte kunde göra något under laddning eftersom den blev överhettad då.
    Igår släppte Adrian en fixad version av romen som skulle åtgärda en del fel med "hög strömförbrukning" jag flashade i den och den är helt kall under laddning nu verkar det som.
    Så att det var överhettning av min lur under laddning och användning av nätverket under tiden som orsakade de här "Bootlooparna" så det är nog inget fel på romen.

8. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker dock batteri försvinner fort vid samtal.. nyaste radion i. Tips på annan?

9. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Efter att jag flashade över min 1.1.0 med 1.1.1 så drar min lur betydligt mindre ström.Igår laddade jag på morgonen senare på dagen tre längre samtal på raken 3G på och senare WIFI när jag kom hem.Nu 18,5 timmar senare visar den 88% kvar på batteriet.

10. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilken radio kör du med? .23 eller?

11. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Ja det är den radion. :cool:

12. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ofasen. Inte bytt RIL då? Jag bytte rill äldre radio. 08. kollar om de flyter bättre

13. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Den RIL filen finns i den romen.

14. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kör nu med äldre radio. Som jag har förstått det skall radio och rill passa ihop för att va optimalt? Tycker v06 kernel drar mer ström än dom äldre? Hoppas Ja hittar nåt optimalt snart

15. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    För mig drar det mindre ström med V1.1.1 + att luren är kall under laddning.

Last edited: 22 aug 2011
  16. Tegheim

Tegheim Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Får man vara extremt dum och nyfiken och fråga vad ni pratar om? Har oxå väldiga problem med batteriet, men förstår inte ett smack av det ni snackar om?

Kan ni enkelt förklara ROM och kernel?

17. Pois0n

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ingen fråga är för dum. Tycker du ska läsa lite om "Root" här på forumet. Där får du lite inblick i vad det innebär att roota samt lägga in "rom" eller på enklare språk = Operativsystem. Ungefär som att välja mellan olika windows versioner t.ex.

18. Tegheim

Tegheim Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har vi någon bra FAQ här på forumet i ämnet?

19. Antdroid

Antdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    MI 12
    Övrigt:
    Acer Chromebook R13
    Jag är också rätt grön. Jag har orginal 2.3 och idag hände det igen. Batteriet var på 30% och så skulle jag bara öppna Market...stendog:(..

Vad kan jag göra som kör helt orginal?

Mvh Max

20. benhur

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag har installerat "Watchdog task manager" som kostar några kronor men det finns en lite version också.
    Den uppmärksammar dig som användare om något program du har installerat i luren helt plötsligt börjar dra en massa ström.
    Min vanliga version plingar till och stänger ner appen och frågar vad jag vill göra?
    Finns säkert andra bra liknande appar som uppmärksammar dig om vad som händer, annars är det ju som att köra bil utan hastighetsmätare.
    Man får gissa? Men varför din lur dör redan vid 30% är ju svårt att säga?
    När jag laddar min så laddar inte jag föränn den är under minst 20% och sedan brukar jag kolla så den inte efter laddningen tappar effekt snabbt i batteriet.
    Då kalibrerar jag mitt batteri eller vid nästa laddning laddar tills den visar att det är klart och då startar om den, när den sedan är uppstartad igen kopplar jag in laddaren igen och laddar till den visar att det är färdigladdat.
    Nu brukar det ta några timmar oftast innan den går under 100% om det fungerar som det är tänkt.Och detta är ju svårt att kolla om du har originalbatterimätaren i högra överkanten, jag har ett cirkelbatteri med procentvisning i på min.Alternativet är att installera "Spare parts"eller nåt annat batteriprog som visar hur mycket det är kvar på batteriet.
    Jag vet att man säger att det inte ska vara några som helst problem med att ladda ett litiumbatteri hur som helst, men det är ju bara att testa så lär man sig strax att det inte är så enkelt.Jag har experimenterat med laddning av de här batterierna i några år nu och gör man rätt så räcker de ganska länge.