Batteri gick från 70% till 0% under natten

Diskussion i 'Desire HD' startad av Qus, 28 jul 2011.

1. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hej. Igårkväll när jag gick och la mig så hade jag ca 70% batteri kvar i telefonen men när jag vaknade imorse märkte jag att telefonen var stendöd (Försov mig tack vare det) och den gick inte och starta alls. Det var nu när jag kom hem och märkte att den gick igång när jag började ladda den.

Vad kan det här bero på? Dåligt batteri som dock fungerat perfekt i sex månader? Kan jag ringa butiken jag köpte den i och be dom skicka ett nytt eller kan luren vara trasig? Känns riskabelt att vänta kanske med tanke på att garantin går ut om ett halvår.

2. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag hade också nåt liknande nångång, tror det va någon video som va i gång i bakgrunden och körde och batteriet va dött på morgonen... kolla så att problemet inte ligger med appar i bakgrunden.

3. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det är jag helt säker på att det inte gjorde.

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Är utan tvekan något som legat och dragit i bakgrunden om du inte haft något problem med batteriet tidigare. gps? wifi? delade du ut nätverk?

5. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Allt sådant är inaktiverat.

6. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Android system som flippat ur?

7. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag antar att det måste ha varit så.

8. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Hänt mig någon gång på random, aktiverade usb-debugging så löste sig allt :)

9. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hände för mig idag igen mobilen låg på 90 % och vaknade i morse så va den dom och alla widgets står det " problem loading widget " använder adw.

10. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Nu hände det samma sak igen. Batteriet låg på runt 90% och den fungerade bra och jag åker till jobbet och är där 30 min senare och märker att batteriet har dött på vägen. Bör jag lämna in telefonen eller be om att få ett nytt batteri? Vad tror ni är bäst?

11. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Du kommer nog få skicka in den oavsett... Tele2 verkar ha någon noja på att inte lita på sina kunder, så de vill att Anovo ska kontrollera att ditt problem verkligen existerar. De är för övrigt helt överjävligt dåliga på att felsöka.

12. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag har inte köpt den hos Tele2, utan hos Dustin. Garantin går ut om två veckor så om jag skickar in den och dom inte hittar något. Men att det sen problemet kvarstår efter garantin så är det kört va? Kan jag kräva att få en ny? Vad bör jag göra?

13. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jaha oj, jag tog bara för givet att du hade köpt den från Tele2, förlåt. Jag vet faktiskt inte helt hundra hur det fungerar, men det verkar som att även Dustin skickar telefonen till Anovo. Ring Dustin på en gång och fråga hur du ska göra, för telefonen ska ju uppenbarligen inte bete sig som den gör.

Hur länge har du haft telefonen? Så vitt jag vet så lämnar HTC två års garanti på sina telefoner, kan ha fel på den punkten dock.

14. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    "Garantitid 2 år" står det längst ner i specen på dustins sida.

15. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Antar att detta innebär att du haft telefonen i ett år om två veckor? Då har du isåfall ett helt år kvar på garantin utöver dom två veckorna. ;)

16. Matiros

Matiros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

HTC har två år på telefonen och 6 månader på batteriet, tyvärr. Det är vad dom sa till mig iaf.

Skickat från min HTC Sensation via Tapatalk

17. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Kan säkert vara så, har samma erfarenhet på datorsidan när laptopbatteriet gav upp.Fick samma svar.6 Månader på batteriet.
    Men om ni frågar mig så tror inte jag att det är batteriet som gett upp? Det är nog snarare något i luren som legat o "tuggat" på natten.Samma sak har jag varit ute för någon gång då jag startat om den och allt har varit frid o fröjd sen.Synk av kontakter kanske? Jag brukar stänga av det.

Last edited: 9 dec 2011
  18. loreli

loreli Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Krasst sett har man tre år på sig i reklamationsrätt. Eller vad det heter. Det gäller alla produkter. Dock efter 6 månader måste kunden själv påvisa att de själva inte gjort något för att orsaka att felet uppstått. Att ett batteri laddar ur sig själv kan ju bero på att man tagit ner något som ligger och drar kräm utan att man vet om det snarare än att batteriet är trasigt, eftersom de är löstagbara och man kan köpa ett nytt så går det ju testa köpa ett nytt och se om problemet kvarstår. Eller testa byta med någon som har likadan telefon och se om saker blir okej för dig och trasigheten då förflyttar sig till den nya telefonen.

För Anovo är kassa på felsökning, det är faktum och om det inte sker varje gång man gör sak "X" så kommer de lyckas missa det och då står man där med undersökningskostnader och liknande.

19. mekanismen

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Precis som loreli säger så gör du bäst i att felsöka själv, och sen skicka med en felsökningsmanual till Anovo, så att dom verkligen får fram det felet du beskriver. Så dåliga är dom faktiskt. Har gjort precis detta, då min telefon har reklamerats och ska skickas in idag. Vad gör man inte för att få som man vill?

20. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hur ska jag gå tillväga när jag felsöker? Detta problem har bara hänt två gånger. Något särskilt program eller vadå? Eller kan jag kolla på något sätt vad som hänt när (om) jag får igång telefonen igen?