Problem: Batteri laddar ur

Discussion in 'Xperia Z2 - Allmänt' started by Mile, Aug 4, 2014.

1. Mile

Mile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min Sony Xperia z2 för ca två månader sedan och har bara laddat min telefon under natten, dvs jag har inte laddat korta stunder eller då mobilen egentligen inte behövt laddas. Men mellan kl 05-11 idag har batteriet gått ned på 6% och tickar ned för varje minut (eller medan jag har skärmen igång och kan se det) jag har gått ned på batterisparläge och batteriet ska då tydligen räcka i 5 dagar (??). Kanske om jag inte använder mobilen, men nu gör jag ju det...
    Men: vad händer? Jag har inte ovanligt många appar igång, samma som jag alltid haft under dessa två månader... Vad ska jag göra? Har köpt den på Siba, är detta något man frågar dom om som dom kan kolla?

Tack för svar...

2. Ferniss

Ferniss Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen idé att fråga siba. Dem kan inte mycket.
    Har själv inte har detta problem men vet att samsung s4 hade detta problem. Innan du blir allt för orolig, testa att starta om telefonen och ladda upp den till 100 igen så kan problemet vara löst.

Kolla under inställningar - strömhantering - batterianvändning.
    Där ser du vad som dragit ur batteriet.

Mile likes this.
  3. Mile

Mile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Men om det är något fel på telefonen (så att den måsten på lagning) är det väl till Siba jag ska lämna in den?

Nu har jag stängt av den och laddat den. Hoppas det blir bättre :)
    Det som stod i strömhanteringen var att skärmen tagit 35% och internet typ 27%...inget skumt med andra ord.

4. Ferniss

Ferniss Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan vända dig direkt via Sony. På deras hemsida kan du anmäla att du vill skicka in telefonen så skickar dem ut packmaterial och anvisningar. Du packar den, lämnar in till dhl. Sedan när den är klar skickas den direkt tillbaka dit du lämnade in den.
    Om du går via siba händer samma sak men det tar längre tid eftersom det är en till mellanhand.
    Hoppas det löser sig!

5. Mile

Mile Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja... Såklart. Tack så mycket för hjälpen :)

6. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Jag hade liknande problem med min Z, tappade typ 10 % i timmen, i standby. En total återställning av telefonen gjorde susen då.