batteri och laddare

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av cowsick, 5 aug 2012.

1. cowsick

cowsick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag letar efter extra batteri och laddare till htc desire.. hittar vettiga priser och produkter på amazon.uk, men det går inte att få det levererat.. nån som har några tipps?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Har du kollat ebay? köpte en extern laddare och tre batteri för 150kr tror jag det var.

3. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Laddaren är det enklaste, den kan du köpa var som helst. Dock måste du med stor sannolikhet modifiera den för att ha full nytta av den! Även affärer som Lidl säljer laddare ofta, köpte en nyligen för ca 50 kr.

Modifiering kräver en förklaring. De flesta laddarna ger 1 A, du får dock oftast bara 0,5 A. Telefonen vet ju inte vad som finns i andra änden av laddkabeln, är det en USB kontakt på en dator får den inte dra mer än 0,5 A. För att telefonen skall tillåta sig att dra 1 A måste den få en signal från laddaren att den kan göra detta. Det är fyra ledare i USB kabeln. Att det är en laddare, och inte ett USB uttag, SIGNALERAS GENOM ATT DE TVÅ MITTSTIFTEN I KONTAKTEN ÄR KORTSLUTNA. Av någon anledning är detta oftast inte gjort i laddaren, även om den kan ge 1 A. Jag har öppnat laddare och kortslutit stiften för att få 1 A. En förutsättning är då att det går att öppna laddaren. Om inte detta går får man offra en USB kabel och kortslutit mittstiften i den. Går då endast att använda vid laddning.

Du kan enkelt se vad telefonen anser att den är ansluten till. I telefonen slår du *#*#4636#*#*. I menyn väljer du batteri. Står det då AC anser telefonen att det är en laddare, minns inte vad det står om den är ansluten till en dator.

Batterier är svårare. Det sista jag köpte kom från Teknikmagasinet. Kostade under 200 och är användbart trots att elektroniken i det inte fungerar. Telefonen visar alltid spänningen 3923 mV och aldrig mer än 99 % laddning. Kolla direkt i affären att batteriet verkligen är till en Desire, ofta felmärkta emballage. Min erfarenhet av batterier är at t man får vad man betalar för. De billiga batterier jag köpt har alltid blivit dyra genom kort livslängd. De är heller inte ofarliga. Jag lämnar normalt aldrig telefonen på laddning när ingen är hemma, inte ens med orginalbatteriet.

4. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har inte beställt på ebay tidigare... Blir så mycket frakt tänkte jag.. Köper mN på amazon brukar man kunna passa på att köpa flera saker så man slipper frakten

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

5. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ang laddare så menar jag laddare till batterierna inte till telefonen. Men 200 spänn känns lite överdrivet också i pris. Anker batterier till min HTC sensation kostade två plus laddare 150kr och de har fungerat jättebra.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    522

MINA ENHETER

Det var ink frakt. för tre batteri och laddare för batterierna.

100kr för laddare och två batteri. med frakt
    http://www.ebay.com/itm/EU-Wall-Cha...ccessories&hash=item3a6e5441ea#ht_3113wt_1001

33kr för bara laddare. ink frakt.
    http://www.ebay.com/itm/EU-battery-...ccessories&hash=item588baff2c4#ht_4149wt_1150

7. cowsick

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER