Problem: Batteri problem med Lite'ning rom

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Juggen, 17 nov 2011.

1. Juggen

Juggen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Under dagen igår så funkade den i stort sätt prima och gick ner i deepsleep hela tiden. Senare emot kvällen när jag lade mig så hade jag 58% batteri, och när jag vaknade så låg det på 22%. Kan tillägga att jag sov 7h.

Det är alltså något program som vägrar lägga telefonen i deepsleep, har letat som en galning, så min fråga är nu ifall ni kan hjälpa mig att hitta boven, eller utifrån bilderna jag postar komma fram till vad som skulle kunna göra att program körs i bakgrunden även fast skärmen är av stängd!

Tack!
    Juggen

2. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Att dömma av den första bilden så ser det ut som att nånting väcker telefonen typ en gång i timmen. Har du nåt program som synkar 1 gång i timmen?
    Jag upptäckte för nån dag sen att spotify drog en del extra batteri trots att programmet bara stod i standby. Har du haft det på?

Edit: glöm spotify frågan. jag ser ju att du inte haft det på :P

3. Juggen

Juggen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hm, ja av bilden att döma så är det ju någon app som vaknar upp då o då! Men har ingen aning vad det kan vara!

Stänger alltid av spotify i "uppgraderings.hant" när jag inte använder det, men de kanske ändå drar? o_O

4. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Nä då ska inte spotify va nåt problem. Har du nån väderwidget som synkar?

5. Juggen

Juggen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hade snowstorm, men tog precis bort det! Kan ju ha varit en av bovarna!

Edit: Finns det några kända apps som man vet slukar i bakgrunden möjligtvis?

Last edited: 17 nov 2011