Problem: Batteri problem

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av made_man, 22 jan 2013.

1. made_man

made_man Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå allihopa!

Jag börjar få problem med min samsung galaxy sII. Mobilen blev varm och batteriet går åt väldigt snabbt. Jag kollade under batteri i inställningar och där stod att Android core apps drar 65% av batteriet. Jag vet inte ens vad det är, så jag fabriksåterställde telefonen inklusive cache grejen. Men nu är det samma problem igen fast det står att "samsungani" drar 75% av batteriet. Jag fattar ingenting. Kan någon hjälpa mig med detta??

Tacksam för svar

2. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Gör rent usb-kontakten....?!

3. made_man

made_man Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror inte att det beror på det. Det står ju att samsungani drar 75% av batteriet. Måste finnas nåt sätt att stoppa eller ta bort denna samsungani? Vad det nu är för nåt

Dessutom står det att den laddar (AC). Vad betyder AC?

Last edited: 22 jan 2013
  4. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Skulle tipsa dig, precis som ovan, att du rengör USB-kontakten! Och dessutom kollar/petar till plattan där inne FRÅN "väggen" så den ej kortsluter! USB-problemet kan ge många konstiga fenomen!

AC står för Alternating Current, d.v.s. att du har den inkopplad i väggen eller någon annanstans där du får ut maximalt med kräm (650mA eller 750 eller vad det nu är). Har du den istället inkopplad i datorn så får du max ut 550mA eller vad det nu är, då går laddningen långsammare!

made_man gillar detta.