Batteri spar appar!

Diskussion i 'Applikationer' startad av Drummachine, 27 december 2012.

1. Drummachine

Drummachine Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan, jag undrar vilka batteri sparar appar ni tycker passar bäst? Jag har provat flera olika och har kommit fram till att Easy Battery Saver fungerar bra! Men undrar vilken som funkar bäst på HTC lurar?
    Nu vill jag höra era åsikter! :)

2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det bästa är att undvika appar som drar mycket batteri. Inga sparappar kommer att hjälpa så länge man har batteritjuvar installerade.

Därefter är ett bra sätt att spara batteri, att stänga av mobilt nätverk (data).

tptlk hd

3. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ekofasc har en bra poäng. Att dra ner ljusstyrkan på skärmen kan heller aldrig underskattas. 100 % ljusstyrka är så gott som alltid onödigt, och kör du på t.ex. 50 % istället kan du spara massor om du är en flitig telefonanvändare.
    Dock kan det i vissa fall vara bra med batterispararappar ändå.

Exempelvis kan du med fördel ha appar som sätter på/stänger av t.ex. din datatrafik med jämna mellanrum. Appen Juice Defender vet jag har alternativet att kunna slå på/av datatrafiken i X sekunder med Y minuters mellanrum när telefonen har skärmen släckt, så att appar kan synka i bakgrunden men så att de inte kan ligga och synka hela tiden. När du sedan har skärmen tänd :)använder telefonen) så är datatrafiken aktiverad hela tiden.

Men eftersom frågan är ställd som den är måste jag ju ändå säga att det optimala programmet är...
    ...
    Tasker!
    Rätt inställt kan Tasker, som alltid, vara lösningen på alla dina problem. Så är det alltid, men tyvärr är det ju rätt krångligt att fixa, så Juice Defender är min rekommendation.

(Eller hålla koll på sina appar och deras batterianvändningsvanor - det gör jag) :)

4. kenuswe

kenuswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Själv använder jag BetterBatteryStats. Den appen kostar 18 kr men är helt klart värt det om man vill hålla koll på batterianvändning och se vilka appar som drar mycket batteri och som väcker din telefon.

Förutom den har jag som flera andra tidigare sagt dragit ned ljusstyrkan på skärmen till ca 30-40% och fixat med e-postinställningarna så att den kollar efter e-post färre gånger och inte push. Hjälpte otroligt mycket. Kör lätt 2 dagar med min SGS3 nu.

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Med såna appar som ska slå på/av beroende på om skärmen är av eller inte måste övervaka systemet vilket i sin tur leder till wakeups/wakelocks för just den appen, därför använder jag tasker väldigt sparsamt just nu då den kollade alldeles för ofta även fast profilerna inte var aktiva

6. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kör med Tasker och det tycker jag fungerar bra :)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

7. Drummachine

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, Ja Juice Defender har jag hört talas om! :) men ni har en poäng att man kan kan dra ner ljusstyrka osv. Det är sant!

8. Drummachine

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men är det inte också så att sådana appar kan strula till med luren? Elr har jag fel?

9. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag tycker att såna appar kan ha ett syfte. Jag jobbar ibland på ställen med svag mottagning, vilket suger ut batteriet även om luren ligger i fickan hela dan.

10. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Jag har rootat, sen kör jag No-frills Cpu , där har jag ställt in processor på max 700mhz på min SII , eftersom jag inte spelar och behöver mer cpu kraft. Har en batteritid på ca 2dagar.