Batteri tid på Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Perque, 14 dec 2010.

1. Perque

Perque Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej Har haft min HTC desire ca 1 vecka, laddat den varje dag!

Igår laddade jag den tog den fullladdad klockan 3, vid klockan 8 hade jag 10% batteri kvar, surfade endel , ringde 2-3 samtal. Är batteriet så pass dåligt?

Under natten laddade jag den tills idag, gick ut och gick 20 min (rörde ej telefon då) hade den bara i fickan, ringde 2 samtal efter ca 6 minuter totalt, gick in i app (market) ca 5 min och kika, då har det dragit 12 % av batteriet. Tycker det går åt väldigt fort.

Går detta lösa ?

har dragit ner på de mesta under skärmen och nätverk, att så lite som möjligt ska syncas och vara på.

Är Task manager något att använda ? bra / dåligt?

batteri app (för att se % kvar av batteriet etc)

de 2 har ja använt.

Men riktigt kasst batteri måste jag säga, då är iPhone dubbelt så bra!

hjälp mig gärna!!

2. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

du kanske kör me bluetooth, gps, wifi, full ljusstyrka på jämt, facebook sync var 3e minut, uppdatera vädret i realtid och så vidare...finns en batteritråd på "allmänt"-avdelningen på över 20 sidor

3. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Snälla använd sökfunktionen eller läs i batteritråden. Där finns massa svar på alla dina frågor och mer.
    Ex när du tog den är du säker att den gick från 100% till 88% kanske var det 90% till 88%. Bara ett exempel.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Perque

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den laddade hela natten, så ja 100% var det såklart.

har läst den men ja har dragit ner de mesta...

5. Perque

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vädret: var 3e timme...

men vad för batteri app och task manager ska man köra?

6. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Snoka rätt på batteritråden...där finns massa bra tips.

Som referens kan jag säga att jag får ut 1½-2 dygn ur min Desire. Detta efter 1 timme telefonsamtal och 2-3 timmar surf per dag. Plus ett 20-tal sms/epost och lite spelande. Max styrka på skärmen, synkar epost var 15 minut och jag använder inga app-killers eller annat sådant skräp.

Med hjälp av Spare Parts (sök på market) kan du kolla om du har någon dåligt skriven app som ligger i bakgrunden och stjäl batteri.

7. Perque

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, så ett program som task killer behövs ej, hur rensar man då allt man varit inne på? drar inte det massa batteri?

vad kör ni för batteri program då?

8. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja det låter onekligen lite lite men den är fortfarande sprillans ny... vänta ett par veckor för som jag har förstått blir batteriet bättre med tiden... sen om laddningen om jag inte fattat fel så när den ligger på laddning och blir fullt så ligger den inte på 100% konstant tills du pluggar ur... den går ner en bit i laddning och laddar upp igen efter ett tag till 100% så det är inte säkert att du tog den med just 100%... kanske nån som kan rätta mig...
    Du kan prova att kalibrera batteriet, googla på det...
    Kör med appen qicksettings, där kan du se direkt vilka inställningar som är på och inte samt att du ser vilken procent batteriet ligger på...
    Använd inga taskkillers då telefonen sköter detta själv.
    Jag använder min telefon fullt ut och får garanterat ut 36 timmar utan problem med email synk, 3g-wifi växling konstant, surfa, messa, ringa, googlesynk ja det som telefonen är till för utan att bry mig om batteriet...
    Men håll ut nån vecka till och se om inte batteriet blir bättre, du ska inte behöva dra ner på allt möjligt, men så klart ju mer som är på desto mer stret går åt...
    Sen som Moody sa... kolla med spareparts och tråden som finns om alla tips...

9. Perque

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har ni mobilnätverk igång så det är pilar och ett H där uppe länst upp? eller stänger ni ner den?

10. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kör med WiFi hemma och 3g på hela tiden om jag inte är hemma. Det är det jag menar med växling.

HTC Desire TTP

11. Eureniuz

Eureniuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Otroligt bra måste jag säga.
    Får ut 1,5 dagar max och har då i pricip allt avstängt.

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Oavsett hur länge den laddar är det inte säkert att ditt batteri är på 100. Den kör det i cykler för att skydda batteri. Laddar upp till 100% och låter den ladda ur till 90% innan den börjar ladda igen.
    Så klart kan den vara på 90% när du tar ut den trots den legat och laddats i veckor.

13. Casilj

Casilj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tycker också det låter väldigt kort, jag har väl kunnat kräma ur runt 50 timmar efter urkoppling, har då smsat runt 40-50 gånger och även surfat sammanlagt en timme under dagarna! När jag inte använder telefonen stänger jag av all uppkoppling såsom wifi/3g! Har även syncs på en 8-timmars frekvens!

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Min klarar aldrig knappt en dag. Alltid laddaren i fickan